پاکسازی کوه آبیدر توسط دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه دو سنندج

سنندج(پانا)-به مناسبت روز جهانی زمین پاک، دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان ناحیه دو سنندج با حضور در دامنه کوه آبیدر بخشی از این فضای تفریحی را پاکسازی کردند.

کد مطلب: ۸۱۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی کوه آبیدر توسط دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه دو سنندج

به مناسبت روز جهانی زمین پاک، دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه دو سنندج با همکاری کانون کوه نوردان کردستان به سرپرستی صلاح حقیقیان،با حضور 85 نفر از دانش آموزان و کادر آموزشی این آموزشگاه اقدام به کوه نوردی و پاکسازی بخشی ازمنطقه آبیدر کردند.

در تجمع اولیه این کوه پیمایی که در میدان گاز سنندج صورت گرفت، حقیقیان در راستای اهمیت و حفظ زمین پاک به دانش آموزان گفت: زمین پاک، ضامن سلامت آیندگان هر جامعه ای است. با حفظ طبیعت و مراقبت از زمین می توان بستر رشد نسلی از نوجوانان و جوانان سالم را فراهم ساخت. دستیابی به این مهم نیز تنها با آگاهی رسانی در خصوص اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست به همراه آموزش های لازم امکان پذیر است.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص نقش ورزش و حفظ محیط زیست در سلامت جسم و روان و مسئولیت همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان در قبال حفظ طبیعت به عنوان میراثی برای آیندگان ارائه داد.

سپس افراد حاضر در برنامه با سرقدمی وی به سمت "کانی شه فا" به راه افتادند. در طول مسیر نکاتی راجع به حفظ محیط زیست، ویژگی های کوه و طبیعت کوهستان و ... از سوی سرپرست برنامه برای دانش آموزان شرح داده شد.

با رسیدن به محل « کانی شه فا »پس از استراحتی و صرف صبحانه، به منظور آشنایی دانش آموزان با مفاهیم کوهپیمایی، گل گشت و کوه نوردی، توضیحاتی در این باره داده شد و همزمان با توزیع دستکش و کیسه زباله، دانش آموزان اقدام به جمع آوری زباله های مسیر "کانی شه فا به طره حه فت ئاسیاو"کردند.

در پایان برنامه ضمن تبریک دوباره ی روز جهانی زمین پاک و تقدیر از زحمات و تلاش معلمان و مربیان مدرسه فرزانگان جهت توجه به امر محیط زیست و برگزاری برنامه هایی از این دست، آقای حقیقیان به نمایندگی از کانون کوه نوردان کردستان اعلام داشت: کانون همواره برای ارتقای سطح ورزش و فرهنگ بالاخص در حوزه ی حفظ طبیعت و محیط کوهستان در تلاش بوده و هست و ضمن همکاری با آموزش و پرورش و سایر ارگان و نهادها در طول این سالیان، برای ترقی و توسعه ی ورزشی-فرهنگی جامعه کوشیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار