استاندار خراسان رضوی: تکریم معلمان باید تبدیل به جنبش اجتماعی شود

مشهد(پانا) - استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تکریم معلمان باید تبدیل به جنبش اجتماعی شود، گفت همکاری‌های نظام مند و تعامل با خیران و مدیران دستگاه‌های مختلف از سوی مسئولین آموزش و پرورش نیز منجر به توسعه همکاری‌های نظام مند این سازمان با سایر بخش‌ها و ارتقای کمیت و کیفیت نظام آموزشی می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان رضوی: تکریم معلمان باید تبدیل به جنبش اجتماعی شود

علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال جاری گفت: پیشرفت و تحول کشور در گرو آموزش و پروش توسعه‌یافته است از این رو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید موجب تربیت نسل مسولیت‌پذیر شود و تحول در نظام آموزشی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در نظام آموزشی باید موضوع تربیت و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید باشد.
وی گفت: این فعالیت‌ها منجر به ارتقای امید، نشاط، سرمایه اجتماعی، دگرخواهی و افزایش اعتماد عمومی می‌شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: تربیت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که وقتی در معرض آسیب‌های مختلف قرار می‌گیرند بتوانند هویت خود را حفظ کنند در غیر این صورت سرخوردگی ایجاد و هزینه سنگین به جامعه تحمیل می‌شود.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بسیار نقش‌آفرین باشد.
وی گفت: یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در این استان مشغول تحصیل هستند که هر یک می‌تواند یک سفیر فرهنگی باشد.
رشیدیان اظهار کرد: معلمان و استادان باید تکریم شوند و این تکریم نباید محدود به یک روز و یک هفته باشد. خوشبختانه احترام به معلم جایگاه خود را در جامعه ما از دست نداده و بر اساس نظرسنجی‌ها بیشترین اعتماد عمومی به معلمان بوده است.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار