فرماندار کاشان: توسعه گردشگری بستر مبادلات فرهنگی و اجتماعی است

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان گفت: یکی از محورهای اساسی توسعه شهرستان کاشان، محور گردشگری، هنر و صنایع دستی است که علاوه بر توسعه اقتصادی و کاهش معضلات زیست محیطی می تواند بستر مبادلات فرهنگی و اجتماعی نیز باشد.

کد مطلب: ۸۱۷۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار کاشان: توسعه گردشگری بستر مبادلات فرهنگی و اجتماعی است

حمید رضا مومنیان اظهار کرد: شناخت درست ظرفیت ها و توانمندی ها برنامه ریزی بلند مدت همراه با تعهد به اسناد بالادستی و قوانین از الزامات توسعه گردشگری منطقه کاشان است.

وی تصریح کرد: مطالبه مردم و تشکیلات مردم نهاد می تواند در پیشگیری از انحراف در برنامه ها موثر باشد و خوشبختانه این ظرفیت غنی مردمی به خوبی در کاشان تجربه شده است.

وی تاکید کرد: مطابق سوابق تاریخی در حوزه های مختلف اقتصادی و عرصه های فرهنگی و اجتماعی بدون تعامل و وحدت بین اجزا و قسمت های مختلف در منطقه بزرگ فرهنگی کاشان توسعه ای را شاهد نخواهیم بود.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان با بیان اهمیت تئوری تجهیز مقصد در حوزه گردشگری، گفت: این مسئله باید جدی گرفته شده تا مدت اقامت گردشگر در منطقه افزایش یابد، که با راه اندازی هتل های سنتی و خدمات مناسب، مدت زمان اقامت روبه افزایش است.

وی تاکید کرد: باید فضا را برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی ایجاد کرده و صادرات را توسعه دهیم و رسیدن به این هدف نیازمند برقراری ارتباط و تعامل همراه با کارشناسی و فراهم ساختن زیرساخت ها است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان اظهار کرد: وضعیت بی آبی و خشکسالی نیازمند مدیریت و برنامه ریزی برای بهره برداری صحیح است و با وجود اقدام های ارزنده ای که در مواجه با این بحران انجام شده است همچنان نیازمند صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف هستیم.

فرماندار کاشان افزود: فعالیتهایی مثل بستن چاه های غیرمجاز، کاهش برداشت ها، کاهش مصرف آب شرب، آبیاری تجمیعی، ایجاد بندهای آبی خاکی بخشی از برنامه ها در خصوص مدیریت مصرف آب بوده است اما اگر روند مصرف به همین ترتیب باشد شاهد جیره بندی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار