«فیلم نگار» ۱۸۵ منتشر شد

تهران (پانا) - شماره ۱۸۵ ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویس «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
«فیلم نگار» 185 منتشر شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (فیلمنامه «فراری» از منظر چگونگی گسترش دستمایه اولیه، نگاهی به فیلمنامه «فراری»، درباره فیلمنامه «فراری»، نگاهی به فیلمنامه «لاتاری»، نگاهی به نسبت به نسبت میان ژانر و فرامتن در فیلمنامه «لاتاری»، ساز و کار پیرنگ انتقام در فیلمنامه «لاتاری»، بررسی شخصیت و شخصیت پردازی از منظر منطق و زمان روایی در فیلم «به وقت شام»، بررسی پیوند خطر و هم ذات پنداری در فیلمنامه «به وقت شام»، گفت و گوی جابر قاسمعلی با کامبوزیا پرتوری درباره فیلمنامه «فراری»، گفت و گو با محمدحسین مهدویان و ابرهیم امینی فیلمنامه نویسان «لاتاری»، گفت و گو با علی فرقانی فیلمنامه نویس «مصادره») به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای جهان سیناپس (همه پول های دنیا، کوچک سازی فردیناند، لیدی برد، بازی مالی، قتل در قطار سریع السیر شرق، بزرگترین شومن، بازیکن شماره یک آماده!، ساعت خوش، لیگ عدالت، لوگان خوش شانس، او کجا، سر دسته، مردی که کریسمس را خلق کرد)، کارگاه فیلمنامه، کشمکش (پیرنگ در«شکل آب»، نقش و کارکرد تغییر واقعیت به کمک فانتزی در فیلمنامه «شکل آب»، چطور الگوی کلاسیک «شکل آب» در خدمت موضوعی امروزی است، درباره فیلم «پروژه فلوریدا»)، سخنرانی شان بیکر فیلمنامه نویس تدوین گر و کارگردان آمریکایی در سمینار بفتا و ایجاز چاپ شده است.

همچنین فیلمنامه کامل «رقصنده با گرگ‌ها» به نویسندگی مایکل بلیک و کارگردانی کوین کاستنر، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، انحصارگرایی در تالیف درون مایه، سیر تحول شخصیت در فیلمنامه، فیلمنامه «رقصنده با گرگ ها» از دیدگاه نشانه شناسی فرهنگی، حرف های مایکل بلیک فیلمنامه نویس آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار