تحقق اهداف شهرداری همدان از طریق طراحی ساختار سازمانی

همدان (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: تحقق اهداف و مأموریت های شهرداری همدان از طریق طراحی ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی، اساسنامه، شرح وظایف و شرایط احراز حوزه های مختلف شهرداری میسر می شود.

کد مطلب: ۸۱۷۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف شهرداری همدان از طریق طراحی ساختار سازمانی

مجید یوسفی نوید با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری یکی از متولیان تأثیرگذار در برنامه ‌ ریزی ‌ های شهری به شمار می ‌ آید، افزود: از اینرو توجه به ساختار منسجم و کارآمد و ضرورت سازماندهی و تفکیک وظایف اجرایی و نظارتی مورد تأکید است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان افزود: تعیین دقیق ساختار سازمان و روابط افراد سازمان را هرم سلسه مراتب روشن می ‌ کند و روابط رئیس و مرئوس و چارچوب انتظارات سازمان و مراجعه کنندگان را مشخص می ‌ سازد.

یوسفی نوید انضباط و هماهنگی را نظریه اصولی و اعتقادی و مورد قبول سازمان دانست که هدف ‌ های آن توجیه و تبیین می ‌ شود و می ‌ تواند منبع اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: از طریق تقسیم کار، تعداد فعالیت ‌ های تخصصی در سازمان افزایش پیدا می ‌ کند و لازمه کارایی سازمان استفاده صحیح از منابع انسانی است.

یوسفی ‌ نوید گفت: از این رو با توجه به پیشنهاد معاون شهرسازی و معماری در جهت تسهیل و تسریع در امور مراجعه کنندگان و همچنین ساختار متناسب سازمانی واحد کنترل نقشه در ذیل اداره صدور پروانه با کارکنان متخصص و مجرب در رشته ‌ های مرتبط وفق ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری نظیر طبقات، زیر بنا و سطح اشغال، پارکینگ و... از جمله موارد تأثیر گذار بر نقشه ‌ های معماری و ابنیه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تأثیر موارد زیر بنایی بر کنترل معماری و به عکس، کنترل چند باره پرونده، اتلاف و صرف هزینه ‌ های مالی و زمانی- اهم این مشکلات با ساختار جدید مرتفع شد.

در پایان یوسفی نوید از واحدهای دیگر خواست بر اساس ساختار تشکیلاتی جدید و توجه به شرح وظایف ابلاغی نسبت به تکمیل نیروهای کارآمد و تخصصی خود اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار