مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

لزوم تلاش وهماهنگی جهت تسهیل استقرار پایه دوازدهم  درسال تحصیلی آتی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر لزوم تلاش وهماهنگی جهت تسهیل استقرار پایه دوازدهم  درسال تحصیلی آتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تلاش وهماهنگی جهت تسهیل استقرار پایه دوازدهم  درسال تحصیلی آتی

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، قاسمعلی خدابنده در اولین اجلاس مدیران آموزش و پرورش استان در مرکز رفاهی فرهنگیان امام علی(ع) مشهد گفت: مبنای عمل ما در آموزش و پرورش استان قطعا سند تحول بنیادین خواهد بود آنچه در سند به عنوان وظیفه اولیه ازما خواسته است تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و باید توجه ویژه ای به اجرای آن در آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشبختانه جامعه، دانش اموزان و خانواده نیز به این نتیجه رسیده اند. بنا براین الان فرصت مناسبی برای اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است وتربیت دینی و اخلاقی نیز زیربنای کار ما در اجرای سند تحول درحوزه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی افزود:اگر تربیت دینی و اخلاقی به درستی انجام شود در بقیه سطوح تربیتی راحت تر پیش خواهیم رفتیم.

خدابنده ادامه داد: درحوزه کارهای پرورشی و فرهنگی در طول سال ها به دلیل تنگناهای مالی و نیروی انسانی تفکیکی بین کار اموزشی و تربیتی ایجاد شده و باید به سمتی برویم که همه معلمان و مدیران ما نیز کار تربیتی را وظیفه خود دانسته وکارپرورشی را جدا از کار اموزشی خود ندانند همچنین باید مدارس ما به کانون های فرهنگی و تربیتی محله تبدیل شود تا امر تربیت تمام ساحتی محقق گردد.

وی زیرنظام های تعریف شده در سند تحول بنیادین را مکمل یکدیگر وموجب ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی خواند و گفت: اگر در این خرده نظام ها با دقت پیگیراجرای سند تحول بنیادین باشیم باید کیفیت و عدالت آموزشی ارتقا پیدا کندوبا این دیدگاه نباید اجازه دهیم حتی یک دامش آموز عشایر در دور افتاده ترین نقطه استان حتی در استان های هم جوار بدون معلم بماند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای تحقق کیفیت و عدالت آموزشی باید به نظام جامع برنامه ریزی و برنامه ریزی عملیاتی و در نهایت نظام جامع ارزیابی توجه ویژه ای داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ستاد بزرگداشت مقام معلم ادارات پیگیر مشارکت سایر دستگاه ها در هفته معلم باشندوسرکشی و دید و بازدید از معلمین در هفته معلم مورد توجه قرارگیرد و برنامه های ویژه ای برای تجلیل از پیشکسوتان پیشبینی شود.

خدابنده گفت: با توجه به اینکه سال اینده اخرین سال استقرار نظام 6_3_3 است و دانش آموزان این مقطع که اولین دانش آموزان وارد شده به این طرح هستند شرایط ویژه ای دارند باید پذیرفت مشکلاتی را در اجرای این طرح متحمل شده اند ودراستقرارپایه دوازدهم نیزمشکلاتی از جمله امتحانات نهایی و کنکور دارند و باید تلاش کنیم که از نظر فضای آموزشی و تجهیزات استقرار پایه دوازدهم تسهیل شود.

وی افزود: در بعد نیروی انسانی نیز در سال آینده مشکل داریم وبرای پر کردن کلاس های درس در سال جاری پنج هزار نفر کمبود نیرو داریم و همچنین حدود چهار هزار نفر بازنشسته خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت: با استقرار پایه دوازدهم 3 هزار و 800 نفر در سال اتی به نیاز ما اضافه می شود. یعنی حدود 13 هزار نفر کمبود داریم و ورودی ما کمتر از دو هزار نفر جذب و در سال اینده در استان حدود دوازده هزار نفر نیرو کمبود خواهیم داشت.

وی در ادامه به تشریح راه حل های جبران کمبود نیروی انسانی پرداخت و گفت: خرید خدمات آموزشی رویه ای است که می تواند به این کمبود کمک کندو توسعه مشارکت ها و استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی که بسیاری از مؤسسین مدارس غیر دولتی خیرین مدرسه یارند نیزمی تواند به ما کمک کند.

وی درپایان به بحث توسعه متوازن استان واستفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای و کار و دانش تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار