حکیم زاده: پوشش ۹۸ درصدی دانشآموزان در مقطع ابتدایی معنای واقعی عدالت آموزشی نیست
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی دانشآموزان در مقطع ابتدایی، گفت که این آمار در ظاهر خوشایند به معنای واقعی عدالت آموزشی نیست، بلکه با ایجاد فرصتهای برابر آموزشی است که این مهم تحقق مییابد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیمزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: عدالت آموزشی یعنی اینکه در مناطق محروم، دانشآموز از همان امکانات آموزشی برخوردار باشد که یک دانشآموز در مرکز شهر برخوردار است.
وی اضافه کرد: نظام آموزشی کشور با جداسازی از مفهوم واقعی عدالت آموزشی دور شده است و مانند دورههای گذشته نمیتوان کمبودهای خود را در هر زمینهای با ارایه آمار جبران کرد.
حکیمزاده ادامه داد: در وضعیتی که برخی مافیا در حوزه کنکور و موسسات آموزشی با تبلیغات وسیع در رسانهها اهداف خود را پیش میبرند، آموزش و پرورش نمیتواند برای برقراری عدالت آموزشی آنگونه که باید، کار کند.
وی با بیان اینکه راه صرفه جویی از آموزش و پرورش نمیگذرد، افزود: آموزش با کیفیت در گرو یک عنصر کیفی به نام معلم است که باید با برنامه ریزی درست به جلو حرکت کند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پوشش ۷۰ درصدی مقطع پیش دبستانی در کشور بر اهمیت این دوره در رشد شخصیت دانشآموزان تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید اختصاص ردیف بودجه خاص به این مقطع در مناطق مرزی و محروم کشور بوده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برقراری نظام آموزشی ۳-۳-۶، این اقدام را کاری غیرکارشناسی دانست و گفت: در کشورهایی که این سیستم اجرا شده است، سن آموزش را از پنج سالگی آغاز کردهاند.
وی افزود: در راستای افزایش پوشش تحصیلی مقطع پیش دبستانی از مشارکت همه دستگاهها استقبال میکنیم اما این موضوع نباید محوریت تصمیم گیری در آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد.
حکیمزاده خاطرنشان کرد: قزوین با کسب رتبه دوم از استانهای موفق و پیشتاز در پوشش پیش دبستانی بوده و با حمایتهای دستگاههای مختلف میتواند با افزایش ۱۰۰درصدی به استان اول کشور از نظر پوشش پیش دبستانی تبدیل شود.
ارسال دیدگاه