در گفت‌و‌گو با پانا

مدیر اجرایی جشنواره «سه قاره» فرانسه: ما یکی از مهمترین فستیوال‌های دنیا در معرفی سینمای ایران را داریم 

می‌خواهیم به استعدادهای جوان فرصت مطرح شدن بدهیم

تهران (پانا) - مدیر اجرایی جشنواره «سه قاره» نانت فرانسه این جشنواره را یکی از مهمترین فستیوال های دنیا در معرفی سینمای ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر اجرایی جشنواره «سه قاره» فرانسه: ما یکی از مهمترین فستیوال‌های دنیا در معرفی سینمای ایران را داریم 

آلن ژالادو مدیر اجرایی جشنواره سه قاره کشور فرانسه که برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور دارد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: جشنواره سینمایی سه قاره که از سال ۱۹۷۹ در شهر نانت فرانسه برگزار می شود به معرفی استعدادهای جدید فیلمسازی در سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می پردازد.

وی ادامه داد: ما طی این سال‌ها یکی از بهترین فستیوال‌های بین‌المللی در معرفی سینمای ایران بوده‌ایم. مثلا اولین حضور فیلم «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی در فستیوال سه قاره در ۱۹۸۸ رقم خود و بعد از آن بود که فیلم مورد اقبال عمومی قرار گرفت، از جشنواره‌هایی همچون لوکارنو جایزه گرفت و از آن زمان کیارستمی تبدیل به یک چهره جهانی شد. همین‌طور امیر نادری در سال‌های 1993 و 1996 برای فیلم‌های «دونده» و «آب باد خاک» برنده بالن طلایی فستیوال سه قاره شد. ابوالفضل جلیلی و سامان سالور و حتی مدیر فعلی جشنواره جهانی فجر یعنی آقای میرکریمی برنده جوایزی از این فستیوال هستند.

این مدیر جشنواره افزود: از میان بازیگران ایرانی هم خانم نیکی کریمی و گلشیفته فراهانی برنده جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره هستند.

ژالادو خاطرنشان کرد: ما دوست داریم در جشنواره سه قاره به استعدادهای جوان فرصت مطرح شدن بدهیم.

وی با اشاره به حضور خود در دوره‌های مختلف جشنواره فجر گفت: از دهه ۹۰ تا کنون در ایران حضور دارم و طی ۲۰ سال اخیر تقریبا هرسال در جشنواره فیلم فجر شرکت داشته‌ام.

مدیر فستیوال سه قاره با اشاره به آشنایی کامل خود با سینمای ایران گفت: به دلیل حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره سه قاره من کاملا با سینمای ایران آشنا هستم و حتی آثار سینمای قبل از انقلاب اسلامی ایران را می‌شناسم چون کارگردان‌هایی مثل امیر نادری، داریوش مهرجویی و کیارستمی در قبل از انقلاب هم فیلم می‌ساختند.
وی ادامه داد: با توجه به این آشنایی می‌توانم بگویم پیداکردن کارگردان خوب و فیلم خوب ایرانی کار سختی نیست.

ژالادو درخصوص فیلم های ایرانی شرکت کننده در جشنواره امسال گفت: چون تازه وارد تهران شدم هنوز فرصت زیادی برای تماشای فیلم‌های جشنواره نداشتم اما چند فیلم دیده‌ام: یکی حکایت دریا از بهمن فرمان آرا و دیگری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده از هومن سیدی که هردو فیلم را دوست نداشتم.

وی در پایان به فیلم «درساژ» به عنوان یک کار خوب ایرانی یاد کرد و گفت: با اینکه اولین فیلم بلند این کارگردان (پویا بادکوبه) است، ساده و خوش‌ساخت است. همچنین دختر بازیگر جوانی که در فیلم حضور دارد با اینکه نخستین حضورش را مقابل دوربین تجربه می‌کرد به خوبی از عهده این نقش‌آفرینی برآمده است.

گفت وگو: عاطفه بزرگ نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار