برگزاری نمایشگاه‌های هفته معرفی مشاغل در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نمایشگاه‌های متمرکز هفته معرفی مشاغل در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه‌های هفته معرفی مشاغل در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در‌این‌باره گفت : هدف از برگزاری هفته معرفی مشاغل، آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوره دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش و تسهیل و تکمیل اطلاعات شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول است.

فولادوند ، هفته معرفی مشاغل را فرصتی مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل گوناگون دانست و افزود: استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش ، تشکیل نمایشگاه منطقه‌ای در هنرستان‌ها ،تشکیل جلسات راهنمایی و مشاوره شغلی برای والدین و دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه دوره اول از برنامه‌های هفته معرفی مشاغل در سطح استان می‌باشد.

وی ، با اشاره به استقبال چند ساله هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: 32 نمایشگاه متمرکز از دستاورد‌ها و سازه های هنر آموزان استان به نمایش گذاشته شده و دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول از نزدیک با زمینه‌های تحصیلی ، شغلی، ظرفیت‌ها و امکانات مجموعه هنرستان‌های استان آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول دعوت از صاحبان حرف و مشاغل، مدیران موفق شغلی، کارآفرینان، هنرآموزان هنرستان‌ها و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل موفق، برای انتقال تجربیات خود در مدارس را، از دیگر برنامه‌های هفته مشاغل خواند و گفت: امسال هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی سایر نهادها و سازمان ها برای انتخاب رشته صحیح دانش‌آموزان و رشد و توسعه شغلی و حرفه‌ای فرزندان این مرز و بوم پرتوان تر اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان از برگزاری نمایشگاه‌های هفته معرفی مشاغل تا 15 اردیبهشت ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار برپائی نمایشگاه متمرکز دستاورد‌های دانش‌آموزان، باید با ایجاد غرفه‌های فروش و عرضه محصولات و دست ساخته‌های دانش‌آموزان زمینه را برای ورود جدی دانش‌آموزان به عرصه اشتغال، تولید و کار آفرینی فراهم نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار