در جریان سفر رئیس جمهوری به تبریز:

هفتاد طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز(پانا) - با حضور رئیس جمهور هفتاد طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجانشرقی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هفتاد طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

درجلسه ی توسعه و برگزیدگان آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، وزرا ومسئولین مربوطه از محل پروژه ها، گزارشی را ارایه کردند و سپس رئیس جمهور دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها را صادر کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: قدمت خدمات پزشکی در تبریز بالغ بر هفت قرن و همزمان با آکسفورد بوده و دومین دارلفنون و دانشکده پزشکی کشور در تبریز ایجاد شده است.

حسن قاضی زاده هاشمی گفت: 41 خانه بهداشت، 14 مرکز بهداشتی، مرکز غربالگری سرطان، کلینیک های تخصصی، دستگاه های ام آر آی، بیمارستان 63 تختخوابی سوانح سوختگی تبریز در مجموع در مقیاس 50 هزار متر مربع امروز به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 300 هزار مترمربع مراکز درمانی و بهداشتی با یکهزار و 100 میلیارد تومان هزینه در این استان احداث شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 11 بیمارستان جدید در استان به بهره برداری رسیده که در کل تاریخ این منطقه بی نظیر است، گفت: مجموع خانه های بهداشت ساخته شده در این دولت 30 درصد کل خانه های بهداشت در تاریخ آذربایجان شرقی است.

وی گفت : مجموع یکهزار خانه بهداشت آذربایجان شرقی وجود دارد که 300 خانه بهداشت در طول دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

وی از 2 برابر شدن تخت های بیمارستانی خبر داد و افزود: به ازای هر سه هزار و 500 نفر یک پزشک در مراکز درمانی وجود دارد و ضمن اینکه در همه مراکز ماما مستقر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت:برای نخستین بار پیوند موفقیت آمیز کبد در تبریز انجام شد .

وی آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 1000 تختخوابی تبریز را مهم ترین طرح های درمانی ذکر کرد و گفت: این بیمارستان در محله آیت الله علامه طباطبایی و در مرکز شاهراه راه آهن تهران تبریز احداث می شود و بخشی از خاکبرداری آن انجام شده است.
مونسیان در ادامه گفت: امروز شاهد سه پروژه که شامل هتل کاروانسرای ایران در مرند،خانه ایرانی به منظور طرح تشویق استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون داخلی خانه و بهره برداری از موزه صدا هستیم.
وزیر صنعت و معدن گفت: رشد۱۵درصدی در صادراتی غیر نفتی و رشد کالاهای غیر معادن گازی وپتروشیمی که در مجموع رشد ۳۹درصدی داشته ایم.
همچنین وزرای دیگر نیز به ارائه گزارش های دیگر پرداختند.
در ادامه این مراسم طرح توسعه آهنگری تراکتورسازی، شهرک کار آفرینان آذر، طرح جلفا چوب و طرح های مربوط به توسعه شبکه ارتباطات و فناوری،طرح۵۰۰ هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی وطرح مجتمع فولاد ظفر با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
همچنین در این مراسم با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی هفت طرح صنعتی مجموعه شیرین عسل، ایجاد زنجیره کارخانه آردو طرح دامپروری آغاز شد.
خبرنگار آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار