روحانی در جمع نبخگان تبریز:

حق را می گویم/ به دنبال رای مردم نبودم

تبریز(پانا)-حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد  گفت: مردم آذربایجان مردم فهیم، آگاه و تلاشگری هستند. 

کد مطلب: ۸۱۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حق را می گویم/ به دنبال رای مردم نبودم

روحانی با اشاره به خاطره خوب از سفر های قبلی به تبریز گفت: در سفر به آدربایجان شرقی و تبریز روحیه می گیرم ازمهمان نوازی مردم از پیوستگی و وابستگی و از اتحاد و انسجام شان خرسند می شوم.
حسن روحانی افزود: تبریز همواره یکی از ستون های انقلاب در طول تاریخ بود و هم در انقلاب مشروطه وهم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.
وی با اشاره به نقش تاریخ ساز مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن تبریز گفت: اگر حرکت مردم تبریز در سال ۵۶ انقلاب اسلامی ایران نبود انقلاب هیچ گاه به این راحتی پیروز نمی شد.
وی ادامه داد: مردم تبریز آگاه هستند از تلاشی که در این استان شاهد بودم خرسندم.
روحانی به این موضوع که مشکلات ریز و درشت همواره هستند گفت: دولت یکی از کارهایی که باید بکند این است که موانع را از سر راه بردارد و در کنار مردم از موانع و مشکلات عبور کند.
وی افزود: خداوند ما را آفریده است تاقدم به قدم با جنگ ومشکلات رشد کنیم با حوادثی همچون سیل وزلزله و یا مشکلات اخلاقی مبارزه کنیم و شاید ارزش بشر در سایه تلاش اوست.
رئیش قوه مجریه به لزوم حضور پرشور مردم در همه ی زمینه هااشاره کرد وگفت: مردم در همه ی زمینه ها با حضورشان سبب موفق شدن نظام ودولت بوده اند و حتی در طرح هایی که دولت آغاز کرده اگر همراهی و پذیرش مردم نبود آن طرح موفق نمی شد.
وی ادامه داد: زمانی طرحی منجر به موفقیت می شود که با امید مردم همراه باشد در تمام موفقیت های دولت ۱۱و ۱۲ مهم ترین دلیل حضور و اعتماد وتلاش مردم بوده است.
رئیس جمهور به جایگاه ویژه نظام اسلامی اشاره کرد وگفت: جمهوری اسلامی ایران شرایطش با کشور های دیگر متفاوت است در رابطه با کشور ایران حساسیت هایی وجود دارد حتی قبل از ایران هم چشم های طمع و حس حسادت نسبت به ایران وجود داشت و این به خاطر جایگاه فوق العاده ایران در منطقه است.
روحانی ادامه داد: زمانی که انقلاب ما پیروز شد یک مقام انگلیسی مصاحبه کرد وگفت که این انقلاب شش ماه بیشتر دوام نمی آورد اما ما۴۰سال در برابر این توطئه ها ایستادیم.
وی افزود: جنگ، جنگ اراده ها است اراده ما در برابر اراده دشمن اگر اراده مان بر آن ها پیروز شود ما پیروز میدان هستیم اما اگر سست شویم شکست خوره ایم.
وی به سه بلای عظیمی که هر کشور را تهدید می کند اشاره کرد وگفت: تردید وناامیدی بزرگ ترین بلای هر کشور است و بلای سوم دعوا و اختلاف با یکدیگر است.
وی در ادامه گفت: ما امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم که سیاست خارجی اساسش بر هزینه است همیشه هزینه وجود داشته و دارد اگر هزینه کم باشد سیاست خارجی موفق است.
وی افزود: ما یعنی مردم، دولت، مجلس و رهبری کاری کردیم که هزینه دشمن را بردیم بالا و این موفقیت است.
وی به موضوع برجام اشاره کرد وگفت: ممکن است آن ها برجام رابه هم بزنند که ما هم در این صورت برنامه داریم اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد بزرگ ترین هزینه ها را خواد داشت و این هزینه ای بسیار بالا برای آمریکا و هزینه ای بسیار کم برای ما است.
وی افزود: بعد از گذشت ۱۵ ماه ترامپ و آمریکا نتوانسته برجام را زیر پا گذارد چون بر آن ها هزینه بر است.
روحانی در ادامه سخنانش گفت: هنر ما این است که امروز تمام کشور های دوست آمریکا بوده اند را از آن ها جدا کرده ایم این برای ما مهم است که امروز تمام کشور های جهان می گویند آمریکا اگر از برجام خارج شود اشتباه کرده ایم و این یعنی پیروزی ایران.
روحانی افزود: ایران در مسیری قدم گذاشته که آمریکا ایران را به عنوان کشور خطرناک معرفی کرده است.
وی به موفقیت در برجام اشاره کرد وگفت: یکی از موفقیت های برجام این بود که ایران هراسی را با مشکل مواجه کردم آژانس بین الملی اتمی اعلام کرده ایران در مسیر صلح آمیز بود و این پیروزی ما بود.
رئیس قوه مجریه در ادامه افزود: ما باید منافع ۸۱ میلیون نفر را در نظر بگریم و تصمیماتی که اتخاذ می کنیم باید قاطع و محکم باشد.
روحانی افزود: به هیچ عنوان نباید فکر کنیم که کشور در آینده با مشکل بزرگی مواجه خواهدشد هرگز این گونه نخواهد شد ما مشکلات را حل خواهیم کرد.
حسن روحانی ادامه داد: ما مردمانی باهوش و تلاشگری داریم و انسان از تلاش و کوشش لذت می برد وامید به آینده، وحدت وانسجام تنها چیزی است که برای پشت سر گذاشتن مشکلات نیاز است.
روحانی در خصوص عمل به وعده های انتخاباتی گفت: ما باهم پیمانی را امضا کردیم با هم حرکت کردیم و باهم ادامه دادیم ما برخی از وعده ها را عملی کردیم و مردم باید به دولت اعتماد کنند دولت به مردم قول هایی داده وروزی نیست که قول هایم را پیگیری نکنم ما در مسیر توسعه هستیم و ارتباط مان با کشور های همسایه بهتر شده است.
خبرنگار:آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار