در گفت و گو با پانا/

مدیر  دارالقران المهدی تبریز:اخلاق و رفتار دانش آموز قرآنی باید آراسته به دستورات الهی باشد

تبریز (پانا)-مدیر  دارالقران المهدی تبریز گفت: از یک دانش آموز قرآنی انتظار داریم تا از مسخره کردن، غیبت، سوء ظن، تهمت و سایر صفات ناپسند دوری کند و  در برابر مشکلات نماز و صبر پیشه کند و با مردم خوش برخورد باشد و ایمان و علم خود را تقویت کند.

کد مطلب: ۸۱۵۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر  دارالقران المهدی تبریز:اخلاق و رفتار دانش آموز قرآنی باید آراسته به دستورات الهی باشد

یحیی راثی در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: هدف از تلاوت و حفظ قرآن این است که دستورات خداوند در خصوص مسایل اقتصادی، اجتماعی، مکارم اخلاقی و .. را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی ادامه داد: از یک دانش آموز قرآنی انتظار داریم تا آیات قرآن را تلاوت کرده و در معانی آن تدبر کرده و از مسخره کردن، غیبت، سوء ظن، تهمت و سایر صفات ناپسند دوری کند و در برابر مشکلات نماز و صبر پیشه کند و با مردم خوش برخورد باشد و ایمان و علم خود را تقویت کند.

مدیر دارالقران المهدی تبریز در خصوص نقش مسابقات در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: شرکت در مسابقات سبب می شود تا استعدادهای انسان شکوفا شوند و تجربیات زیادی کسب کند و با چهر های شاخص رشته خود دیدار کرده و با آن ها آشنا شود و اشکلات خود را مرتفع کرده و در نهایت موجب افزایش اعتماد به نفس در انسان می شود.

راثی افزود: این مسابقات حالت انگیزشی دارد و قطعا کسی که با قرآن ممارست دارد قرآن در اخلاق و رفتارش تاثیر دارد و در روایت هست هنگامی که کسی که قرآن را باز می کند دری از رحمت به رویش باز می شود و در گمراهی بسته می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات سبب می شود تا انسان ارتباطش با قرآن را زیاد کرده و زمینه هدایت فراهم شود و در نهایت با آموختن زبان خدا آن را در سراسر جهان گسترش دهد و این مسابقات نحوه یاددهی و یادگیری را نیز تقویت می کند.

مدیر دارالقران المهدی تبریز تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز ضمن حمایت از مسابقات قرآنی می فرمایند حتی فقط حضور در جلسات قرآنی در روح انسان تاثیر دارد.

را ثی با تاکید بر حمایت آموزش و پرورش از نخبگان قرآنی اظهار کرد: دارالقرآن المهدی از لحاظ کمی و کیفی در سطح کشور رتبه برتر را دارد و در کل ناحیه 4 تبریز در مجموع شاخص های قرآنی رتبه اول استان را دارد و علتش این است که در ناحیه برنامه های متمرکز داریم تا استعدادهای قرآنی را شناسایی کرده و دوره های آموزشی برای آن ها برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار