کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی آموزش و پرورش: دانش‌آموزان دغدغه‌های خود را به صورت متن دراماتیک و نمایشی درآورند

قناعتیان: تئاتر دانش‌آموزی در مدارس سابقه صدساله دارد

تهران (پانا) - کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی آموزش و پرورش با اشاره به سابقه صد ساله حضور تئاتر در مدارس گفت که خوب است دانش‌آموزان دغدغه‌های خود را به صورت متن دراماتیک و نمایشی درآورده و اجرا کنند.

کد مطلب: ۸۱۴۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی آموزش و پرورش: دانش‌آموزان دغدغه‌های خود را به صورت متن دراماتیک و نمایشی درآورند

وحیدرضا قناعتیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه سال‌ها در مدرسه فعالیت کرده است و تجارب زیادی در حوزه تئاتر دانش‌آموزی دارد اظهار کرد: تئاتر دانش‌آموزی تئاتری است که تمام اتفاقات را خودجوش از دل دانش‌آموزان می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان و مربیان باید به قشری توانمند تبدیل شوند که بتوانند دغدغه‌های خود را به صورت متن دراماتیک و نمایشی درآورده و اجرا کنند.

قناعتیان بیان کرد:‌ اکنون مربیان آموزش و پرورش و مربیان آزاد در اجرای تئاتر دانش‌آموزی تجارب خود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

وی اشاره کرد: تئاتر دانش‌آموزی می‌تواند در حال و آینده فرد موثر باشد. ما در تئاتر دانش‌آموزی سابقه صدساله داریم. جبار باغچه بان اولین بار تئاتر دانش‌آموزی را در کشور راه انداخت اما تاکنون این فعالیت به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ طی جلسات برگزار شده و آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که در زبان و عمل جریان تئاتر دانش‌آموزی پررنگ‌تر شود یعنی طبق دستورالعمل آموزش و پرورش به استان‌ها برای اجرای تئاتر دانش‌آموزی در یک روز یا یک هفته، این موضوع در مدارس برجسته تر شود.

قناعتیان‌ با تاکید بر اینکه باید دانش‌آموزان تئاتر دانش‌آموزی را یاد بگیرند، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر نقالی، نمایش صحنه‌ای و نمایش عروسکی از مربیان خود در کلاس‌های درس تئاتر دانش‌آموزی را یاد بگیرند.

وی یادگیری حکایت‌های مذهبی کوتاه،‌ خواندن نمایشنامه‌های موجود در کتابخانه‌های مدرسه و فعالیت‌های خلاقانه نمایشی در مدرسه را مهم برشمرد و بیان کرد:‌ امیدواریم با حمایت‌های هنرمندان و آموزش و پرورش بتوانیم این جریان را جدی و امسال پرتوان برای اولین بار آن را اجرایی کنیم.

کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ طرف مشورت این طرح اعضای بنیاد تئاتر کودک و نوجوان ایران هستند و از اجرایی شدن این طرح نیز حمایت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار