گسترش تعامل و روابط بین مدیریت شهری همدان با جمهوری چک

همدان(پانا)- رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی و شهرداری همدان با سواتوپلک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران و هیأت همراه وی دیدار داشتند و به گفتگو و تبادل اندیشه پرداختند.

کد مطلب: ۸۱۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
گسترش تعامل و روابط بین مدیریت شهری همدان با جمهوری چک

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار گفت: گسترش تعامل و روابط بین مدیریت شهری همدان با مجموعه مرتبط در جمهوری چک از اهداف این دیدار است.

ابراهیم مولوی اضافه کرد: این تعامل در راستای تبادل اندیشه و افکار متخصصان حوزه ‌ های مختلف شهری از جمله توسعه پایدار اجتماعی، شهری و توسعه سندهای چشم انداز شکوفه ‌ های شهری و زمینه ‌ های مباحث عمرانی شهری محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و جمع آوری و بازیافت علمی زباله ‌ های شهری است.

مولوی با اشاره به اینکه هیأت عالی رتبه جمهوری چک درخواست بازدید متخصصان و کارشناسان حوزه ‌ های مختلف شهری از توسعه و پیشرفت ‌ های مدیریت شهری شهر ‌ های جمهوری چک را داشتند، افزود: در این بازدید ‌ ها و تبادل افکار و اندیشه می ‌ توان از تجربیات اینگونه کشورها در حوزه ‌ های مختلف بهره گرفت.

وی از قدردانی سفیر جمهوری چک از میزبانی مدیریت شهری خبر داد و یادآورشد: این هیأت همراه برای تعامل و گسترش روابط بین جمهوری چک با مدیریت شهری همدان اعلام آمادگی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به ظرفیت ‌ های همدان در حوزه ‌ های مختلف به ویژه گردشگری اشاره کرد و افزود: همدان می ‌ تواند مقصد گردشگری کشورهای مختلف باشد که در راستای تحقق این امر باید تلاش کرد.

مولوی اضافه کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ‌ ای به مباحث علمی و اولویت ‌ بندی کارها داده می ‌ شود که برنامه ‌ های شکوفایی شهری ( سی.پی.آی) می ‌ کوشند تا برنامه ‌ های توسعه شهری را انسان محورانه پیش ببرند و نقش بیشتری را برای انسان ‌ ها در زندگی شهری جهت دوری از زندگی ماشینی بازتعریف کنند.

وی یادآور شد: جوامعی که به درصد قابل قبولی از توسعه دست یافته ‌ اند زندگی ‌ های با کیفیتی از لحاظ ساختارهای شهری برای شهروندان خود ایجاد کرده ‌ اند که باعث رفاه اجتماعی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار