دولت هزینه‌های دانش‌آموزان معلول را تامین کند

پانا (قم) - تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه دولت باید هزینه‌ها و بودجه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان معلول را تامین کند، گفت: خیرین با کمک به این دانش‌آموزان می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند

کد مطلب: ۸۱۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت هزینه‌های دانش‌آموزان معلول را تامین کند

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران مدارس استثنایی و حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام نسبت به اقشار مختلف جامعه نگاه حمایتی مطلوبی دارد، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی هر فرد و مجموعه‌‌ای باید رسالت خود را نسبت به معلولان و نیازمندان جامعه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در نظام اسلامی باید به وظیفه خود عمل کند، اضافه کرد: همانطور که امثال شهید مجید عسگری برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حضور یافتند دیگر اقشار مختلف جامعه نیز باید با انجام درست وظایف خود در راستای اجرایی کردن آموزه‌های دینی در نظام اسلامی کوشا باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: کار برای معلولان ارزش و ثواب بسیاری دارد اما این کار با راحت‌طلبی نیز همراه نیست به همین علت افرادی که برای معلولان خدمت می‌کنند باید مراقب حساسیت‌های مورد نظر باشند.

وی یادآور شد: با توجه به بسترهایی که برای خدمت به معلولان فراهم شده است، خانواده‌های آنان باید قدردان نظام اسلامی باشند چرا که در گذشته در ایران هیچ مجموعه‌ای به دنبال حمایت از این افراد نبود.

سعیدی با تاکید بر اینکه دولت باید هزینه‌ها و بودجه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان معلول را تامین کند، گفت: خیرین با کمک به این دانش‌آموزان می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام رویکردهای عاطفی را با برداشت‌های معنوی دنبال می‌کند، عنوان کرد: استفاده از بسترهای عاطفی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در کنار رفتارهای عاطفی می‌توانیم بسیاری از حرکت‌های بزرگ را رقم بزنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه از رفتارهای عاطفی می‌توان به نتایج منفی رسید، اظهار کرد: برخی با برداشت‌های منفی از رفتارهای عاطفی می‌توانند به گمراهی کشیده شوند همانطور که داعشی‌ها فریب‌خوردگان اربابانی هستند که پشت پرده از آنها حمایت می‌کنند.

\محمد عرفان هادی\

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار