امام جمعه دماوند:

برای عدالت اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود

دماوند(پانا)-امام جمعه دماوند با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوان دماوند باید شناسایی شود، گفت: فرمانداری و نخبگان باید گام‌های بلندتری برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه دماوند بردارند.

کد مطلب: ۸۱۳۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برای عدالت اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن تبریک فرارسیدن بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: هدف از بعثت همه انبیا (ص)، تربیت و پرورش انسان‌ها بوده، انسانی که عصاره همه مخلوقات است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل با اصلاح انسان، عالم اصلاح و با فساد او، عالم به فساد کشیده می‌شود، افزود: کوشش انبیای الهی این بوده است که این موجود را به صراط مستقیم دعوت کنند؛ بعثت برای این اتفاق افتاد که راه رفع ظلم و مبارزه با قدرت‌های بزرگ به مردم آموخته شود.

بعثت محوری برای تحقق عدالت اجتماعی

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه بعثت برای این است که ظلمت‌ها کنار زده شود و به جای آن نور عدالت بیاید، گفت: بعثت پیامبر به ما می‌گوید که مسلمانان همه با هم برادر هستند و باید از تفرقه که سبب شکست است، دوری کنند؛ بعثت برای از بین بردن رنج‌های بشریت اتفاق افتاد و پیامبر (ص) آمدند تا عدالت اجتماعی را محقق کنند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هم در همان مسیری است که پیامبر خداوند بعد از بعثت برای مردم مسلمان ترسیم کردند و هدف انقلاب اسلامی ما هم تعلیم و تربیت اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه برای عدالت اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود، بیان کرد: در کشور ما ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد که تاکنون از آنها استفاده نشده است؛ در حوزه علمی، ۱۰ میلیون جوان فارغ التحصیل دانشگاه و چهار میلیون دانشجو ظرفیت بزرگی است که هر کدام از این فارغ‌التحصیلان و دانشجویان می‌توانند در سازندگی و پیشرفت کشور نقش بسزایی داشته باشند.

*رشد جمعیت بر مؤلفه افزایش قدرت و امنیت کشور

امام جمعه دماوند ادامه داد: ظرفیت‌های فراوان بهداشت و درمان باید توازن بیشتری پیدا کند، چراکه بیشتر متخصصان در مراکز استان‌ها و پایتخت حضور دارند در حالی که شهرستان‌ها و استان‌های محروم به خدمات پزشکی بیشتری نیاز دارند؛ البته پزشکان متخصص در مراکز پرجمعیت مراجعه بیشتری دارند و علت حضور نداشتن آنها در شهرستان‌ها همین کمبود جمعیت است.

فتاح‌دماوندی، جمعیت را محرک اصلی کار، تولید و رقابت اقتصادی دانست و افزود: رشد جمعیت بر مؤلفه افزایش قدرت و امنیت کشور هم بسیار تأثیرگذار است؛ اما سیاست فرزند کمتر و جلوگیری از فرزندآوری لطمه‌های قابل توجهی به کشور وارد خواهد کرد و البته باید برای جمعیت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های جمعیتی برنامه‌ریزی و مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی از دیگر حوزه‌های با ظرفیت‌ است، گفت: با استفاده از روش‌های علمی و تخصصی جدید می‌توانیم به تولیدکننده بزرگ کشاورزی در خاورمیانه تبدیل شویم؛ ظرفیت دیگر ما معادن و فلزات و همچنین نفت و گاز است.

*لزوم استفاده از ظرفیت‌های ۱۵ همسایه

امام جمعه دماوند با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور تصریح کرد: برخی کشورها مثل افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان در خشکی محصور هستند و می‌توانند به واسطه ایران به آب‌های آزاد دسترسی پیدا کنند؛ ایران و ۱۵ همسایه‌اش ۶۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را دارند که در تعامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی می‌توانند بر معادلات جهان تأثیرگذار باشند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: این دولت‌ها هستند که می‌توانند برای استفاده از این همه ظرفیت‌ها به نفع مردم و کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنند و در شهرستان دماوند نیز باید از فرمانداری، نخبگان علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تقاضا دارم که ظرفیت‌های فراوان این شهرستان را شناسایی کنند و گام‌های بلندتری برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه بردارند.

وی در خصوص مسائل منطقه‌ای افزود: ائتلاف عبری - عربی - غربی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانش به علاوه سعودی‌ها در پی شکست همه جانبه در سوریه، دنبال بهانه برای جنگ‌افروزی و تضعیف جبهه مقاومت هستند.

*صهیونیست‌ها در تل‌آویو و حیفا به خود بلرزند

امام جمعه دماوند گفت: پس از آنکه تروریست‌ها‌ی جیش‌الاسلام از غوطه شرقی خارج شدند و مردم به جشن و پایکوبی پرداختند، پایگاه هوایی تی‌فور هدف چند موشک قرار گرفت که بر اثر آن چند مستشار ایرانی مدافع حرم و چند نفر از سوری‌ها به شهادت رسیدند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اکنون آمریکا و متحدانش به بهانه حمله شیمیایی سوریه به تروریست‌ها، سوریه را به حمله تهدید کرده‌اند و واقعیت این است که همان‌طور که که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن پایگاه مقامت در سوریه بهانه‌تراشی می‌کنند، ایران و متحدانش در جبهه مقاومت هم دنبال بهانه برای ضربه زدن به جبهه مقابل هستند.

وی با بیان اینکه اکنون پس از شهادت عزیزان ایرانی در پایگاه هوایی تی‌فور سوریه مردم منتظر انتقام سخت هستند، بیان کرد: در این میان، انصارالله یمن سیلی اول را به آل‌سعود زد و چند موشک به قلب ریاض شلیک کرد تا چرت شاهزاده خام سعودی پاره شود و حساب کار دست رژیم صهیونیستی بیاید که این ضرب شست کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین عضو محور مقاومت است.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: اکنون صهیونیست‌ها در تل‌آویو و حیفا باید به خود بلرزند؛ چراکه فقط حزب‌الله لبنان یک‌صد هزار موشک آماده شلیک دارد و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند «دوران بزن و درو تمام شده است و دشمنان ما بدانند که اگر دست از پا خطا کنند، تمام منافعشان در دنیا به خطر خواهد افتاد».

/خبرنگار:عرفان خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار