رئیس دبیرخانه مجلس شورای دانش آموزی:

مجلس شورای دانش آموزی بستر حضور دانش آموزان را در جامعه فراهم می کند

یزد(پانا)- مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس شورای دانش آموزی گفت: تمام تصمیم گیری هایی که در نظام آموزش و پرورش اتخاذ می شود؛ باید با نظر خواهی دانش آموزان مجلس و شورای دانش آموزی که یکی از ارکان مهم نظام آموزشی است گرفته شود.

کد مطلب: ۸۱۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای دانش آموزی بستر حضور دانش آموزان را  در جامعه فراهم می کند

زهرا پناهی روا ضمن عرض مسرت از حضور در میان دانش اموزان یزدی از سازمان دانش آموزی استان یزد بابت برگزاری انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای دانش آموزی تشکر کرد.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور بیان داشت: اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت نیروی جوان و بانشاط برای حضور در جامعه است.آموزش و پرورش در زمینه علمی و آموزش بسیار موفق بوده اما باید بتواند ر زمینه تربیت اجتماعی دانش آموزان نیز موفق باشد.

پناهی روا در ادامه افزود: برای تربیت دانش آموزان از بعد اجتماعی و مشارکت سیاسی باید به دانش آموزان در جامعه مسئولیت هایی واگذار شود تا اینکه دانش آموزان بتوانند در سطح جامعه نقش آفرینی داشته باشند.

وی با شاره به تشکلات نظام آموزش و پرورش، افزود: تشکلات دانش آموزی از جمله بسیج دانش آموزی، حلال احمر و به ویژه تشکلات پیشتازان سازمان دانش آموزی بهترین فرصت برای نقش آفرینی دانش آموزان است.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مجلس شورای دانش آموزی، دانش آموزان برتر کشور را گلچین کرده، آموزش داده و آنها را برای حضور در جامعه تربیت می کند.

وی در رابطه با مجلس شورای دانش آموزی گفت: در مجلس شورای دانش‌آموزی کشور 150 دانش‌آموز از برترین‌ها و منتخبین استان‌ها گرد هم آمدند که این ظرفیت عظیم باید موردتوجه قرار بگیرد و علاوه بر این دانش‌آموزان باید به‌ خوبی از سمت مسؤولان حمایت شوند. این دانش آموزان نماینده 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور هستند. تمام تصمیم گیری هایی که در نظام آموزش و پروش گرفته می شود، باید با نظر خواهی دانش آموزان مجلس و شورای دانش آموزی که یکی از ارکان مهم نظام آموزشی است گرفته شود.

رئیس دبیرخانه مجلس شورای دانش آموزی کشور با توجه به تلاش و برنامه های متنوع سازمان دانش آموزی در جهت تربیت اجتماعی دانش آموزان؛ تصریح کرد: سازمان دانش آموزی دانش آموزان را در قالب گروهای تشکلاتی جمع می کند و با برنامه های شاد و نشاط آور به دانش آموزان وظایفی را محول می کند تا برای حضور در جامعه آماده شوند. بنابراین از مسئولان استانی که در جسله حضور دارند خواستار حمایت های همه جانبه از سازمان دانش آموزی هستیم. تعاملات مسؤولان با دانش‌آموزان، اهمیت دادن به نظرات آن‌ها و توجه به مطالبات دانش‌آموزان نخبه و فعال اجتماعی بیش‌ از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

این کارشناس فرهنگی در پایان با بیان اینکه تربیت مطلوب دانش‌آموزان امروز، به‌ عنوان نیروهای انسانی و مدیران آینده کشور و نقش‌آفرین در راستای توسعه کشور امری ضروری است، تشریح کرد: تربیت دانش‌آموزان باید به نحوی باشد تا خروجی مدارس ما نیروهایی کارآمد و متعهد، ارزشی و انقلابی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار