به همت اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد:

جشن بزرگ ستارگان شاهد

مشهد(پانا)- همایش تجلیل از برترین های استانی شهید پژوهی و مسابقات فرهنگی قطب شهید هاشمی نژاد به همت اداره امور شاهد و ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن بزرگ ستارگان شاهد

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانش آموز و فرهنگی گفت :در تاریخ همه ملت ها و کشورها بزرگمردانی صحنه هایی را از رشادت و دلیرمردی خلق می کنند که برای همیشه در اذهان باقی می ماند و این صحنه ها در تاریخ ملت بزرگ ایران و جنگ 8 ساله دفاع مقدس بار ها و بارها اتفاق افتاده است.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یک تکلیف اجتماعی دانست و افزود: همه ما باید از از این الگوهای رشادت و دلیر مردی به نیکی یاد کنیم و مطابق با تاکیدات مقام معظم رهبری یاد و خاطره آن ها را زنده نگه داریم.

خدابنده بااشاره به ساحت های مختلف تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد:برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا هم در ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی و هم در ساحت تربیت اخلاقی و اعتقادی که بر درونی شاختن ارزش ها تاکید دارد تاثیر گذار است و می تواند اعتقادات را مستحکم تر و در ایجاد جامعه اسلامی و قرآنی کمک نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود :به همت مدیران و به دست معلمین گرانقدر برنامه های مختلفی را در این حوزه در دستور گار قرار دادیم که طرح شهید پژوهی ،طرح راوی معلمان دفاع مقدس از جمله مهم ترین این اقدامات است.

پیش از این ایرج سعادتمند ،رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در از نامگذاری 52 هزار کلاس به نام شهدا در سطح استان خبر داد و گفت:همه ما مدیون و مرهون شهدا هستیم و با تمام تلاش خود را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان در قالب طرح هایی همچون شهید پژوهی به کار خواهیم بست.

قابل ذکر است در این مراسم از 60 اثر برگزیده شهید پژوهی رونمایی و از دانش آموزان برگزیده این حوزه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار