وزیر آموزش و پرورش: باید به دنبال روش‌های جدید برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان باشیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان با روش‌های جدید تاکید کرد زیرا معتقد است اگر از ظرفیت تشکل‌ها در دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی غفلت کنیم به خطر خواهیم افتاد.

کد مطلب: ۸۱۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: باید به دنبال روش‌های جدید برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان باشیم

سیدمحمد بطحایی در هشتمین همایش راه روشن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد به دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه‌های کمی اشاره کرد و گفت: پوشش 98 درصدی دوره ابتدایی، افزایش ساخت فضاهای آموزشی با وجود رشد جمعیت دانش‌آموزی، افزایش پوشش آموزشی برای دختران و بالا رفتن میزان تحصیلات پرسنل شاغل در آموزش و پرورش از اتفاقاتی است که می‌توان به آنها افتخار کرد.

وی ادامه داد: البته نباید به دستاوردها دلخوش بود و باید به نقاط ضعف توجه کرد و برای اصلاح آن گام برداشت.

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را با وجود کاستی‌ها یک سند مهم و جامع دانست و گفت: کیفیت ارائه شده به جامعه توسط آموزش و پرورش کاستی‌های زیادی دارد و آموزش و پرورش نتوانسته است رضایت ذینفعان آموزش و پرورش را تأمین کند.

بطحایی با بیان اینکه دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از آموزش و پرورش ممکن است از لحاظ شناختی و علمی سرآمد باشند تصریح کرد: دانش‌آموزان در مهارت‌های زندگی و اجتماعی نمره خوبی نمی‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر گفت‌وگو، پذیرش مخالف و تعاملات صحیح از جمله مهارت‌هایی است که دانش‌آموزان ما‌ امروز در آن ضعیف هستند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در قبال این استراتژی ملی وظیفه مهمی بر دوش دارد و برای اینکه بتوانیم این مسئله را در سبد یادگیری دانش‌آموزان قرار دهیم، کار سختی پیش رو داریم.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی شرایط خوبی نداریم و بخش عمده این آسیب‌ها توسط دشمن طراحی و مدیریت می‌شود و باید در برنامه‌های رسمی خود برای رفع این آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تشکل‌های دانش آموزی را مجرای تمرین مهارت دانست و گفت: مهارت‌های ذهنی و بینشی در تشکل‌هایی چون بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و کار آموزش و پرورش را در مسیر آموزش مهارت‌ها آسان می‌کند.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن اسلامی یک مسیر هموار برای رشد مهارت‌های دانش‌آموزان و دور شدن از آسیب‌های اجتماعی مطرح است و در هجمه ناجوانمردانه‌ای که دشمن به اعتقادات و باورهای دانش‌آموزان دارد باید به دنبال تقویت این اتحادیه با کمک روش‌های جدید باشیم.

وی با بیان اینکه باید حتماً به دنبال روش‌های جدید برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان باشیم گفت: اگر از ظرفیت تشکل‌ها در دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی غفلت کنیم به خطر خواهیم افتاد.

بطحایی گفت: باید تلاش کنیم تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و کمک کنیم پیام رسان‌های داخلی بین مردم جا باز کنند. پیام رسان‌های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش نیز به سرعت آنها را جایگزین نمونه‌های خارجی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار