معاون امور اقتصادی استاندار کردستان:حل مشکل بیکارى در کردستان به عزم جدى تر و تلاش گسترده تر نیاز دارد

سنندج (پانا) - معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تسریع در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایى، گفت: حل مشکل بیکارى در کردستان به عزم جدى تر و تلاش گسترده تر نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۱۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اقتصادی استاندار کردستان:حل مشکل بیکارى در کردستان به عزم جدى تر و تلاش گسترده تر نیاز دارد

حسین فیروزى معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در اولین جلسه گارگروه تخصصى اشتغال استان در سال ٩٧، یادآور شد: اگر نتوانیم سهم استان از اعتبارات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایى را تا اواسط خرداد جذب کنیم، پس از آن استان هاى دیگر سهم کردستان را نیز جذب مى کنند.
وى افزود: براى اینکه بتوانیم ظرف ٢ ماه آینده مبلغ ٦٤٢ میلیارد سهم اشتغال فراگیر و ٢٤٠ میلیارد سهم اشتغال پایدار روستایى را جذب کنیم لازم است با زمانبندى دقیق، طى یک هفته آینده با کمک کارشناسان بانک ها تمامى اطلاعات در سامانه کارا ثبت شود تا در جلسه آینده یک آمار واحد داشته باشیم.
فیروزى از مدیران بانک ها خواست شخصا پرداخت ها را پیگیرى کنند و براى پرداخت تسهیلات منتظر سامانه کارا نباشند.
معاون استاندار در ادامه با اشاره به سهم بندى اعتبارات روستایى براى طرح هاى کشاورزى، صنعتى، فناورى اطلاعات، گردشگرى و ... از مدیران دستگاه هاى اجرایى و بانک ها خواست به سهم ابلاغى محدود نباشند و در سقف ٢٦٠ میلیارد تومان طرح را ثبت کنند.
وى همچنین افزود: ضمن رعایت سهم هر شهرستان، مسیر پرداخت تسهیلات، دستگاه اجرایى، دبیرخانه کارگروه اشتغال و بانک ها تعریف شود و تا ٢٠ خرداد پرداخت ها انجام شود.
فیروزى در خصوص طرح هاى فناورى اطلاعات در حوزه اشتغال روستایى، با پرداخت تسهیلات به طرح هایى که محل استقرار فیزیکى آنها در شهرها و اشتغالزایى آن در روستاهاست موافقت کرد ضمن دستور تشکیل کارگروهى براى بررسى این طرح ها، خواستار حمایت از طرح هاى نوآورانه شد.
در ادامه این جلسه مقرر شد ٤ شهرستان مرزى بانه، مریوان، سقز و سروآباد جزو مناطق محروم محسوب شوند و طرح هاى این شهرستان ها مشمول اعتبارات روستایى و همچنین تخفیف هاى مناطق مرزى و محروم شود.
معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان به سهم صنعت از اعتبارات اشتغال پایدار روستایى نیز اشاره و خاطرنشان کرد: صنعت، ارزش افزوده در تولید را ایجاد مى کند و توسعه یافتگى کشورها با توسعه صنعتى سنجیده مى شود بنابراین از روساى بانک ها انتظار داریم سقف اعتبارات ابلاغى سهم صنعت ازاعتبارات اشتغال روستایى را رعایت کنند.
فیروزى در پایان با اشاره به پیش بینى اشتغالزایى ٢٠ هزار نفرى اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایى در کردستان، تاکید کرد: بانک ها نقش مهمى در اشتغال استان دارند و انتظارات مردم و دستگاه هاى اجرایى از بانک ها به دلیل همین نقش مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار