۹۴ رسانه اخبار راهیان نور مازندران را پوشش دادند
ساری (پانا) - مسئول کمیته اطلاع رسانه راهیان نور مازندران گفت: «در بازه زمانی یک ماهه با تولید و نشر و بازنشر قریب به 1150 خبر و همراهی 94 رسانه استانی، ملی و بینالمللی، تولید و نشر خبر راهیان نور مازمدران نسبت به سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی داشت.»
سرهنگ حسینعلی رضایی در جمع خبرنگاران دوران دفاع مقدس را یکی از طلاییترین دورانها و هویتبخش نسل های امروزی ابرشمرد و گفت: «اگر بتوانیم به خوبی مفاهیم و ارزشهای آن را به نسلهای بعد انتقال بدهیم، پشتوانه ماهیتی و قوام فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه ما خواهد شد.»
او افزود: «برای انتقال این مفاهیم طبیعتا ابزار عصر خود را میطلبد و امروز با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و رسانه هستیم موثرترین و کارآمدترین ابزار رسانههای جمعی و شبکههای اجتماعی هستند.»
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکهذمقام معظم رهبری فرهنگ را به مثابه هوا در جامعه میداند، اظهار کرد: «در این فضا و هوا همه ما با هر گرایشی که باشیم نفس میکشیم و هر کدام از ما قدرالسهم و تکلیفی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که جلوه آن در راهیان نور و مناطق عملیاتی است، داریم.»
مسئول کمیته اطلاع رسانه راهیان نور استان وظیفه و تکلیف رسانههای انقلابی که ابزار انتقال این مفاهیم را در این فضا دارند بیشتر دانست و اضافه کرد: «نقش رسانهها در انتقال مفاهیم دفاع مقدس و تولید قدرت نرم از این مفاهیم ارزشمند و مقابله با هجمههای رسانههای معاند بر علیه راهیان نور و تبیین جایگاه متعالی این حرکت عظیم فرهنگی بسیار چشمگیر است.»
رضایی ضمن اعلام کرد: «قرارگاه رسانهای شهید کابلی با هدف وحدت رویه در دو محور تولید هوشمندانه و توزیع هدفمندانه اخبار راهیان نور برای دومین سال پیاپی است که به عنوان منبع تولید و نشر اخبار و گزارشات برنامههای فرهنگی اعتقادی راهیان نور سپاه کربلا با کمک رسانه های مکتوب و مجازی استان در حال فعالیت است.»
او ضمن اشاره به شروع به کار این قرارگاه از تاریخ ۲۰ اسفند همزمان با روز ملی راهیان نور و پایان فعالیت آن در ۲۰ فروردین، گفت: «در این بازه یک ماهه با تولید و نشر و بازنشر قریب به ۱۱۵۰ خبر و همراهی ۹۴ رسانه استانی، ملی و بین المللی با پیشرفت ۱۰ درصدی در تولید و نشر خبر و رشد ۴۵درصدی در تنوع رسانهها نسبت به فعالیت سال گذشته خود به وظیفه اطلاع رسانی خود اقدام نموده است که جا دارد از همه این رسانهها قدردانی کنم و قطعا اجر معنوی آن نزد خدا و شهدا محفوظ است.»
سرهنگ رضایی توضیح داد: «پایان فعالیت این دوره قرارگاه رسانه ای شهید کابلی به عنوان پایان «جشنواره رسانه در راهیان نور» نیز محسوب میشود که بعد از ارزیابیهای به عمل آمده در مراسمی از رسانه های برتر در حوزه راهیان نور قدردانی خواهد شد.»
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران در پایان به استقرار گروه تلویزیونی سپاه کربلا با همراهی گروه اعزامی صدا و سیمای مرکز مازندران در خرمشهر اشاره کرد و گفت: «با تولید قریب به ۵۰ برنامه زنده تلویزیونی و پخش در شبکههای سراسری و همچنین ساخت هشت برنامه مستند تلویزیونی از مناطق عملیاتی جنوب توانستیم گوشهای از جلوههای ایثار و شهادت و رشادت رزمندگان و عشق مثالزدنی زائران راهیان نور را به شهدا در این مناطق به تصویر بکشیم.»
ارسال دیدگاه