درگفت‌و‌گو با پانا

آشور ظفرمرادیان: به یک کشور وارد کننده سازهای درجه سه تبدیل شده‌ایم

تهران(پانا) - آشور ظفرمرادیان به همراه علیرضا طباطبایی ، اردوان انزابی پور و تنی چند از هنرمندان راهی نمایشگاه موسیقی فرانکفورت می شوند.

کد مطلب: ۸۱۱۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آشور ظفرمرادیان: به یک کشور وارد کننده سازهای درجه سه تبدیل شده‌ایم

نمایشگاه موسیقی فرانکفورت (Musikmesse) مهم ترین محل گردهمایی بخش های مختلف موسیقی در جهان است. در این نمایشگاه طیف کاملی از محصولات و تمام موارد مورد نیاز برای ساخت موسیقی ارائه می شود و تولید کنندگان از سراسر جهان بخش کاملی از محصولات ساخت موسیقی شامل سازهای سنتی و کلاسیک، گیتار آکوستیک یا الکتریکی، باس، ادوات بادی از جنس فلز برنج و چوب، سازهای کوبه ای و کلیدی، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری را ارائه می دهند.

آشور ظفرمرادیان نوازنده درامز امسال برای چهارمین سال است که با تنی چند از هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند، او درباره این نمایشگاه به خبرنگار پانا می گوید: نمایشگاه موسیقی فرانکفورت هر سال در ماه آوریل در کشور آلمان برگزار می شود که در آن بزرگ ترین برندهای تولید کننده تجهیزات موسیقی دنیا شرکت می کنند و به معرفی و رونمایی جدیدترین محصولات شان می پردازند.

این هنرمند افزود: این برندها هر سال طبق رونمایی هایی که برای سازهای موسیقی برگزار می کنند، تعدادی از هنرمندان را نیز همراه خود به نمایشگاه آورده و در آنجا ورک شاپ هایی از سوی آن ها برای علاقمندان برگزار می شود. ما از ایران سال چهارم است که در این نمایشگاه حضور پیدا می کنیم و این اتفاق بخاطر قراردادی است که «ایرانین درامر» یا همان کانون سازهای کوبه ای ایران برای شرکت در این نمایشگاه دارد که هر سال تعدادی از هنرمندان خود را به عنوان متخصص راهی این نمایشگاه می کند.

وی درباره هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: هدف این نمایشگاه معرفی و رونمایی جدیدترین محصولات موسیقی دنیاست که به علاقمندان موسیقی در زمینه های مختلف ارائه می شود. تمام شرکت های تولید کننده از سراسر دنیا در این نمایشگاه غرفه دارند و به قدری این نمایشگاه بزرگ و دارای اهمیت است که حضور در آن برای شرکت های موسیقی و ارائه محصولات شان مهم است و از آنجایی که ورک شاپ و دوره های آموزشی هم برگزار می شود برای هنرمندان موسیقی هم حضور در این نمایشگاه و استفاده از این ورک شاپ ها اهمیت دارد.

ظفرمرادیان تصریح کرد: متاسفانه ما در جبر جغرافیایی ای قرار گرفته ایم که این امکانات را در کشور خودمان نداریم ولی کمپانی های بزرگ دنیا به همراه هنرمندان شان در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند و از جدیدترین تکنولوژی های دنیای موسیقی بهره مند می شوند و شاهد رونمایی جدیدترین محصولات موسیقی توسط بهترین نوازنده ها و هنرمندان هستند.

وی در پاسخ به اینکه از ایران هم کمپانی یا شرکتی برای معرفی یا رونمایی ساز و تجهیزات موسیقی در این نمایشگاه حضور دارد یا خیر، بیان کرد: نه متاسفانه در هیچ دوره ای از برپایی این نمایشگاه کمپانی ای از ایران حضور نداشته است چون ما کاملا تبدیل شده ایم به یک کشور وارد کننده و مصرف کننده آن هم از نوع درجه سه؛ وارد کننده های ما ارزان ترین جنس ها را با نازل ترین کیفیت از چین سفارش می دهند و با قیمت های گزاف به فروش می رسانند.

این نوازنده در پایان گفت: من به همراه علیرضا طباطبایی، اردوان انزابی پور و تنی چند از هنرمندان در نمایشگاه امسال حضور داریم. 11 آوریل تا 14 آوریل نیز زمان برپایی این نمایشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار