معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد:

مشارکت بنیاد علوی در برگزاری دوره مهارت آموزی دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم

بندرعباس(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری دوره مهارت آموزی ویژه دانش آموزان پایه های دهم ویازدهم دوره دوم متوسطه نظری درمناطق محروم وکمترتوسعه یافته با مشارکت موسسه بنیاد علوی و همکاری اداره کل فنی وحرفه ای خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بنیاد علوی در برگزاری دوره مهارت آموزی دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم

به گزارش پانا هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این دوره ها ، جلوگیری از هدر رفتن استعدادها و توانائی های نوجوانان علی الخصوص در مناطق روستائی و محروم و فراهم نمودن زمینه های مناسب جهت بهره گیری دانش آموزان از اوقات فراغت شان می باشد.

این مقام مسئول گفت: تمامی اعتبار هزینه ای این دوره مهارت ها، مبلغی بالغ بر 268 میلیون و ۵۱۵هزار ریال برای تجهیز کارگاه خیاطی و کارگاه پرورش تولید قارچ بوده، که بطور کامل از سوی موسسه بنیاد علوی پرداخت شده است.

دادی زاده افزود: در سال تحصیلی جاری،بطور آزمایشی دوره مهارت آموزی خیاطی دردبیرستان شبانه روزی ادب شهرستان میناب وپرورش وتولید قارچ در دبیرستان شبانه روزی شهیدچمران منطقه رودخانه برگزار شد که چنانچه طرح مذکور بازدهی لازم را داشته باشد، در سال آینده این طرح در مدارس دیگر نیز اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دوره ها در چارچوب استانداردهای مهارت فنی وحرفه ای با نظارت و حضور مربیانی از اداره فنی وحرفه ای برگزار شده و کلیه دانش آموزان علاوه بر مهارت آموزی ،در صورت شرکت در آزمون تخصصی و قبولی در آن ،گواهی مهارت پایان دوره از اداره کل فنی و حرفه ای دریافت خواهند نمود.

شایان ذکر است قارچ های پرورش یافته در کارگاه تحقیقاتی منطقه رودخانه به مرحله برداشت رسیده و جهت فروش روانه بازار شده است پیش بینی مسئولان در این مرحله 400 کیلو قارچ برای برداشت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار