محمودی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس: ۵ نماینده به مجموع نمایندگان استان تهران اضافه می شود

اسلامشهر (پانا)- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به طرح در دست بررسی برای افزایش 40 نفری تعداد نمایندگان مجلس، سهم استان تهران را از این افزایش، اضافه شدن پنج نماینده اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
محمودی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس: ۵ نماینده به مجموع نمایندگان استان تهران اضافه می شود

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار، ملارد و شهر قدس، اظهار کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در بررسی‌های خود با طرح بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس جمعیت موافقت کرده است .
وی در ادامه افزود: در وضع فعلی در استان‌هایی مانند تهران به ازای هر ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار نفر یک نماینده وجود دارد و حتی مردم شهرستان‌های شهریار ، قدس و ملارد با جمعیتی بالع بر یک و نیم میلیون نفر تنها یک نماینده دارند در حالیکه در برخی از استان‌های کشور به ازای یک میلیون و دویست هزار نفر، ۵ نماینده اختصاص یافته است بنابراین توزیع عادلانه‌ای نسبت به جمعیت وجود ندارد .

عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: در این خصوص نظرات مجمع نمایندگان استان‌ها، نمایندگان، دستگاه‌های امنیتی و دولتی، شورای عالی استان‌ها، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است. دولت و وزیر کشور هم رسما در نامه‌ای موافقت خود را با توزیع نمایندگان بر اساس جمعیت کرده‌اند و کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی هم کاملا موافق این طرح است .
وی با اشاره به اینکه براساس این طرح ۵ نماینده به مجموع نمایندگان استان تهران افزوده خواهد شد، گفت: از این تعداد در نقاطی مانند اسلامشهر که جزء شهر تهران است و هویت مستقل هم دارد یک نماینده تعلق خواهد گرفت و یک نماینده به ورامین و قرچک، یک نماینده به رباط کریم و بهارستان و دو نماینده برای شهرستانهای ملارد، شهریار و شهرقدس تعلق خواهد گرفت و در مجموع در کشور ۴۰ نماینده اضافه خواهد شد تا نسبت ۲۵۰ هزار نفر یک نماینده مجلس محقق شود .
محمودی افزود: با موافقت دولت و کمیسیون شوراها، این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، مطرح و مصوب خواهد شد .

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار