معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور 10 هزار دانش آموز خراسان رضوی

مشهد( پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور 10 هزار دانش آموز خراسان رضوی در حدود 80 رشته مختلف برگزار می شود

کد مطلب: ۸۱۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور 10 هزار دانش آموز خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی در جلسه هماهنگی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استان اظهار کرد: مجموعه بزرگ آموزش و پرورش استان این فستیوال بزرگ فرهنگی را با حضور ده هزار دانش آموز برگزیده و هنرمند برگزار می کند.
وی ادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات نزدیک به یک میلیون نفر رشته شرکت می کنند و در مرحله ادارات نیز حدود 300 هزار نفر رشته که برگزیدگان مرحله آموزشگاهی هستند به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: ده هزار دانش آموز هنرمند که برگزیدگان ادارات هستند نیز در مرحله استانی به رقابت می پردازند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات در بیش از 70 رشته و در حوزه های مختلف آوایی نمایشی دستی و تجسمی فضای مجازی و افرینش های ادبی برگزار می شود.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در 21فروردین ماه برگزار می شود و دانش اموزان در 23 و 24 فروردین ماه در رشته های دستی و تجسمی رسانه و فضای مجازی و افرینش های ادبی برگزار می شود. همچنین دانش آموزان هنر عای اوایی و نمایشی نیز در هفته اخر فروردین و هفته اول اردیبهشت به رقابت می پردازند.
سرپرست سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: سه هزار اثر برگزیده در چهل رشته هنرهای دستی و تجسمی و ادبی به دبیرخانه ارسال شده است که که برگزیدگان ان برای راستی آزمایی دعوت می شوند که در حضور استاد به ارائه نظر بپردازند. مالک اشرفی گفت: در حاشیه این مسابقات نیز نمایشگاهی از اثار دانش اموزان افتتاح می شود که نزدیک به 500 اثر برتر در این نمایشگاه ارائه می شود.
وی گفت: مسابقات در بخش دانش اموزان متوسطه اول درمرحله استانی پایان می یابد ولی برگزیدگان مسابقات در متوسطه دوم در مرحله کشوری حضور یافته و به رقابت می پردازند. و دانش آموزان خراسان رضوی در مرحله کشوری مساباقت فرهنگی و هنری سال گذشته موفق شدند 68 رتبه مختلف را کسب کنند.

مالک اشرفی گفت: این دانش آموزان به نوعی سرمایه های فرهنگی و هنری آینده کشور ماهستند چرا که آغاز راه و ابتدای مسیر بسیاری از هنرمندان امروز ما همین برنامه ها و مسابقات فرهنگی و هنری مدارس بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار