آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌مردمی 11 خرداد برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از برگزاری هماهنگ آزمون تیزهوشان و نمونه مردمی در روز جمعه 11 خرداد ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌مردمی 11 خرداد برگزار می‌شود

اسفندیار نظری با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان و نمونه مردمی گفت: در سطح کشور برای سال تحصیلی 98-97 آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی متوسطه دوم -پایه نهم به دهم- به صورت هماهنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان دیگر مانند گذشته در دو آزمون جداگانه شرکت نخواهند کرد، اظهار داشت: این آزمون برای مدارس سمپاد درحکم شیوه‌ای برای تکمیل ظرفیت است چون دانش‌آموزان پایه نهم این مدارس بطور مستقیم و بدون آزمون به پایه دهم متوسطه دوم خواهند رفت و اگر ظرفیت خالی وجود داشت از طریق این آزمون، گزینش می‌شوند. اما در اصل این آزمون برای مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم است.

نظری با یادآوری اینکه 25 حوزه امتحانی در مازندران خواهیم داشت، تاکید کرد: زمان و تاریخ برگزاری این آزمون، ساعت 9 صبح جمعه یازدهم خرداد ماه سال جاری است و ازآنجایی که ثبت نام آنلاین است، دانش‌آموزان در روزهای سه‌شنبه 27 فروردین تا چهارشنبه 5 اردیبهشت باید در سامانه azmoon.medu.ir نام‌نویسی کنند، هرچند احتمال تمدید یک تا دو روز منتفی نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: با توجه به همزمانی این آزمون با امتحانات خرداد 97، تمهیداتی در نظر گرفته شد تا در روز شنبه و یکشنبه یازدهم و دوازدهم خرداد، آزمونی برگزار نشود.

او با اعلام اینکه ستاد اجرایی برگزاری آزمون شکل گرفته است، افزود: بر اساس ارزیابی این ستاد بین 10 تا 15 هزار دانش‌آموز در این آزمون شرکت خواهند کرد و سوالات این آزمون هم به صورت مهرو موم شده از تهران به استان ارسال خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان توجه کنند پذیرش نهایی و قبولی، مشروط به این است که حدنصاب نمره در نمون‌برگ هدایت تحصیلی را برای ورود به رشته مورد نظر کسب کنند به این معنا که اگر دانش‌آموزی نمره آزمون را کسب کند اما در هدایت تحصیلی، حدنصاب مورد نظر را نداشته باشد، قبولی او در آزمون «کان لم یکن» خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: برای ورود به متوسطه دوم، غیر از این آزمون، امتحان و آزمون دیگری برگزار نخواهد شد و دانش‌آموزان پایه ششم و هفتم نیز آزمونی برای تیزهوشان ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار