اکران فیلم سینمایی «آوا» در جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتبورگ» سوئد

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «آوا» به کارگردانی صدف فروغی در بخش رقابتی «اینگمار برگمان» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتبورگ» در کشور سوئد به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۸۰۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اکران فیلم سینمایی «آوا» در جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتبورگ» سوئد

فیلم سینمایی «آوا» نخستین اثر سینمایی صدف فروغی کارگردان ایرانی در چهار سانس مختلف از جمله؛ در سینماهای «یوته 1»، «بیروپلاست 8»، «آفتونسجارنان» و «فرولندا کولتور» در بخش رقابتی «اینگمار برگمان» Ingmar Bergman در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg در شهر یوتوبوری در کشور سوئد روی پرده رفت و مورد استقبال نویسندگان، منتقدان سینمایی و تماشاگران حاضر در این جشنواره قرار گرفت.
بهتاش صناعی‌ها فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما از کشور ایران؛ به همراه «نانا فرانک راسموسن» Nanna Frank Rasmussen منتقد سینما از کشور دانمارک و «پرنیلا آگوست» Pernilla August بازیگر و کارگردان از کشور سوئد؛ اعضای هیئت داوران بخش رقابتی «اینگمار برگمان» جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» را بر عهده داشتند.
بهتاش صناعی‌ها داور بخش رقابتی «اینگمار برگمان» این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتبورگ» در مورد فیلم سینمایی «آوا» گفت: «آوا» فیلم بسیار خوبی است و جزو چند انتخاب اصلی ما بود؛ یعنی اگر می‌خواستیم از بین 8 فیلم بخش مسابقه؛ چند فیلم را انتخاب کنیم، حتماً «آوا» در این بین قرار می‌گرفت. ولی به هر حال، ویژگی بخش رقابتی «اینگمار برگمان» این است که جوایز جنبی دیگری ندارد و آن هم فقط یک جایزه است که جایزه «اینگمار برگمان» است و اهمیت آن برای جشنواره در این است که این جایزه فقط به یک کارگردان و به یک فیلم داده داده شود.
وی افزود: «آوا» فیلم خوب و محترمی است و حرف مهمی را می‌زند که در جامعه کنونی ما یک مسأله و دغدغه است و این خصوصیت فیلم، خیلی مهم است و برای همه اعضای هیئت داوران، اهمیت داشت. ولی فیلم سینمایی «منینا» Menina به کارگردانی «کریستیانا پینهیرو» Christina Pinheiro از کشورهای فرانسه و پرتغال؛ به اتفاق آرای اعضای هیئت داوران؛ بهترین فیلم این بخش از جشنواره شناخته شد و هیچ اختلاف نظری در دادن این جایزه نداشتیم.
این فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی در ادامه اظهار داشت: «آوا» جزو آن فیلم‌هایی است که در جشنواره‌های جهانی راه خودش را در پیش می‌گیرد؛ در چندین جشنواره در کشور کانادا حضور داشته و موفقیتهایی به دست آورده است.
فیلم 104 دقیقه‌ای «آوا» که محصول مشترک مشورهای ایران، کانادا و قطر است، تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان از جمله؛ چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» در کشور کانادا به نمایش درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار