رئیس بنیادشهید تربت جام درمراسم یادواره شهیدسروراحمدی عنوان نمود:

خلاء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تربت جام احساس می شود

تربت جام ( پانا ) ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت جام با گرامیداشت 22 اسفندماه روز شهدا درمراسم یادواره شهید سروراحمدی گفت : خلاء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درتربت جام احساس می شود وترویج روحیه ایثارگری رضایت بخش نیست.

کد مطلب: ۸۰۶۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ازخراسان رضوی نصراله مهدوی همچنین دریادواره شهید سرور احمدی گفت: علی رغم گذشت حدود 38 سال ازتاسیس بنیاد شهید در کشور هنوز نیمی از جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی ندارند و لازم است هم مردم وهم سازمان ها نسبت به موضوع فرهنگ شهادت بیشتر توجه کنند. وی درادامه تصریح کرد : منزلت و جایگاه شهدا به حفظ نظام کمک خواهد کرد ولازم است برای ارتقاء روحیه شهادت طلبی در جامعه آسیب شناسی جدی صورت گیرد و تربت جام در سال آینده چنین همایشی با نام « راهکارها، فرصت و آسیب های حوزه ترویج و شهادت » را برسی خواهد کرد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت جام همچنین ازعدم حضور مسئولین سازمان ها دربرگزاری چنین یادواره هایی انتقاد کرد و گفت: طبق قانون نهادهای اجرایی باید 20 ردصد از اعتبارات فرهنگی خود را صرف ترویج حوزه فرهنگ و شهادت هزینه کنند که متاسفانه در بحث شهادت فقط حرف زده می شود واز عمل خبری نیست و مسئولان برای هزینه های فرهنگی شهدا مقاومت نشان می دهند. نصراله مهدوی درادامه اعلام کرد: در سال جاری 40 یادواره برای شهدای تربت جام برگزار شده است که تمامی هزینه ها این مراسم توسط خانواده ها پرداخت شده است و این در شان نظام نیست که خانواده ای هم شهید داده باید هزینه مراسم های جانبی را پرداخت کند.

وی گفت: تربت جام با 360شهید و یکهزار و 500 ایثارگر و بیش از 5 هزار جانباز هنوز نتوانسته ایم در گفتمان سازی مسیر شهیدان برنامه هایی کیفی داشته باشیم وبیشتر یادوارهای انجام شده بصورت تکراری می باشد که با سخنران شروع و با پذیرایی خاتمه می یابد. وی با تاکید براینکه رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج ایثار و شهادت است گفت: ترویج فرهنگ شهادت متعلق به قشرو فرد خاصی نیست بلکه همه احاد جامعه نسبت به فراگیری روحیه شهادت طلبی وظیفه داشته و اگر همین شهدا نبودند امنیت وجود نداشت واکنون پویایی و انگیزه مردمی و حتی سازمان ها در برنامه های ترویج ایثار واقعا کمرنگ شده است و لازم است در این مورد آسیب شناسی و نسبت به این موضوع تعیین تکلیف شود. رئیس بنیادشهید وامورایثارگرات تربت جام درپایان گفت : گفتنی است: مراسم یادواره اولین شهید دفاع مقدس « شهید سروری» در دبیرستان فردوسی تربت جام با حضور کمرنگ مسئولان برگزار شد و یادواره 7 شهید روحانی که در حوزه علمیه مهدیه این شهرستان روزگذشته برگزار شده بود با عدم حضوربیشتر دستگاههای اجرایی مواجه شد که این مسئله بحث برانگیز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار