پرورش استعداد دانش آموزان و کسب مهارت های زندگی هدف اصلی فرایند یاددهی یادگیری است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد بر ضرورت تقویت خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در محیط مدرسه تاکید کردو گفت : پرورش استعداد دانش آموزان و کسب مهارت های زندگی هدف اصلی فرایند یاددهی یادگیری است .

کد مطلب: ۸۰۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پرورش استعداد دانش آموزان و کسب مهارت های زندگی هدف اصلی فرایند یاددهی یادگیری است

به گزارش پانا از لرستان ، اسداله عباس زاده با حضور در دبستان غیر دولتی خلاقیت با اعلام این مطلب افزود : آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال رسیدن به حیات طیبه است و کسب مهارت های زندگی به دانش آموزان و پرورش استعدادهای آنان ابزاری است که رسیدن به این هدف را تسهیل می کند .

وی در ادامه افزود : اگر مدرسه بتواند فضایی را برای دانش آموزان فراهم کند که فراتر از قالب های رسمی موجود امکان تجربه های خلاق یادگیری در مدرسه ایجاد شود ، حس خلاقیت ، نوآوری و ابتکار در دانش آموزان تقویت می شود و آنها در مسیر خودشکوفایی قرار می گیرند .

عباس زاده بر نقش محوری معلم در پرورش خلاقیت دانش آموزان تاکید کرد و افزود : معلم باید بتواند دانش آموزان را به داشتن ایده های بکر و نو تشویق کند و مطالب درسی را به صورت مسأله و معما برای شاگردان طرح کند.

وی اضافه کرد : معلم باید به دانش آموزان اجازه دهد تا مسائل، نظرات و ایده های خودرا اعلام کنند و این ایده ها را روی تخته کلاس درس نوشته و پس از طرح مسائل و ایده های خود به آنان اجازه دهد که این مسائل را نقد و بررسی کرده و مورد آزمایش قرار دهند.

عباس زاده در خصوص شیوه های آموزش خلاقیت به دانش آموزان هم اضافه کرد : معلم باید در جریان تدریس و فرایند تعلیم و تربیت، می تواند از شیوه های مختلفی مانند روش حل مسأله، روش تهیه طرح یا پروژه، روش بحث آزاد و پروژه های گروهی و جمعی متناسب با موضوع و موقعیت درسی استفاده کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار