طرح «ایران مهارت» در ۱۰ درصد از مدارس متوسطه اول مازندران آغاز شد
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران از آغاز طرح «ایران مهارت» از اسفند ماه امسال در 10 درصد از مدارس متوسطه اول خبر داد که تاپایان شهریور ۹۷ ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری در جمع مدیران مدارس محمودآباد در سالن الغدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان یکی از مهمترین مأموریتهای کلان نظام تعلیم وتربیت کشور را تقویت سرمایه اجتماعی و تربیت نیروی انسانی آینده محور، امیدآفرین و دارای عقلانیت و تدبیر برشمرد و گفت: «تربیت نیروی انسانی باید بتواند باشکوفایی استعدادهای نهفته، گسترش وتعمیق فرهنگ، اخلاق و روابط انسانی، زمینه بروز خلاقیت، پژوهش و کارآفرینی را در دانشآموزان فراهم کند.»
او با ذکر این نکته که تمامی برنامهریزیها باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد، ادامه داد: «ارتقای کیفیت و تعالی مدیریت مدرسه نیازمند بهرهگیری از سبکهای رهبری، مدیریت مشارکتی، فرایندمدار و کیفیت جامع است.»
نظری تأکید کرد: «مدیران مدارس به عنوان سیستمهای پویا و فعال به گونهای عمل کنند که معلمان، دانشآموزان، خانوادهها و کارکنان، توانایی درک فرصتها برای توسعه کیفیت در مدرسه را پیدا کرده و با بهرهگیری از ابزارهای مدیریت، موجبات توسعه مدارس را فراهم نمایند که در این راه مدیران اثر بخش تلاش می نمایند تا برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس نمایند و ضمن آیندهنگری و بررسی دیدگاه های نو، از آن استقبال کرده و برای دانش آموزان و معلمان، امید و خوشبینی و نشاط فراهم نمایند.»
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران از سندتحول بنیادین به عنوان سند گفتمان آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: «یکی ازمحورهای مهم واساسی این سند فراهم کردن بسترهای اشتغال فارغالتحصیلان است.»
نظری براجرای طرح مهارت آموزی در قالب طرح "ایران مهارت" درمدارس تاکید کرد و از مدیران مدارس خواست تا با اجرای این طرح زمینههای کارآفرینی واشتغال را برای دانشآموزان ایجاد کنند.
معاون متوسطه آموزش وپرورش مازندران تصریح کرد: «طرح مهارت آموزی دانشآموزان بر اساس کتاب آموزش مهارتهای کوتاه مدت باهمکاری واستفاده از ظرفیت های سازمان فنی وحرفه ای از اسفند ماه امسال در۱۰درصد ازمدارس متوسطه اول آغاز شده وتاپایان شهریور ۱۳۹۷ ادامه خواهدداشت.»
نظری در بخش دیگری ازسخنانش به موضوع هدایت تحصیلی دانشآموزان وایفای نقش مدیران و مشاوران دراین زمینه اشاره و تاکید کرد: «برای دستیابی به این هدف باید با تشکیل کمیته هدایت تحصیلی ,درجهت آموزش وتوجیه اولیای دانشآموزان وایجاد ظرفیت درهمه رشتهها تلاش جدی و مؤثر داشته باشیم.»
او همچنین دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات، کنجکاوی مفهومی، تفکر انتقادی، تفکر سیستمی، مربیگری و کنترل هیجانات و احساسات را هفت مهارت رهبری مدیران نام برد.آ
ارسال دیدگاه