معاون وزیر علوم تأکید کرد

لزوم ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم می‌گوید ارتقای امور اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌ها درکنار کارکردهای علمی دانشگاه‌ها یک ماموریت کلیدی برای معاونان فرهنگی است.

کد مطلب: ۸۰۴۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، غلامرضا غفاری در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: جامعه امروز از دانشگاهها انتظار دارد که به عنوان یک نهاد اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود را برعهده گیرد که تبیین این نقش در داخل دانشگاه و فراهم کردن اجرایی شدن آن از ماموریت های معاونان فرهنگی است.

وی افزود: بسط فضای اعتماد، امید و نشاط اجتماعی از دیگر ماموریت های کلان معاونت های فرهنگی در دانشگاه‌ها است؛ چرا که بدون داشتن فضای با نشاط امکان تولید و تقویت سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در دانشگاه وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در تبیین راهبردهای کلان این معاونت گفت: تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، حفظ کرامت مجموعه دانشگاهیان، احترام به آزادی بیان، التزام به قانون، ارتقای سطح مشارکت دانشگاهیان در برنامه های فرهنگی و ترویج فضای نقد و مدارا از جمله این راهبردهای کلان هستند.

غفاری یک وظیفه مهم معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها را ارتقای شان نهاد دانشگاه در جامعه اعلام کرد و گفت: افزایش شان و منزلت دانشگاه به ارتقای اقتدار و قدرت نفوذ آن در جامعه منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر فهم و درک ذائقه فرهنگی نسل جدید دانشجویان کشور گفت: باید بکوشیم با جلب مشارکت مجموعه های دانشجویی، فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

غفاری تاکید کرد: برای تقویت نظام مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌های کشور باید از افراد علاقمند و در عین حال توانا استفاده کنیم زیرا بر خلاف تصور، فعالیت های حوزه فرهنگی، کار ساده ای نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، با اشاره به اینکه وظایف نسل جدید دانشگاه‌های کشور تنها به حوزه آموزش و پژوهش منحصر نیست افزود: ارتقای امور اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌ها درکنار کارکردهای علمی دانشگاه‌ها یک ماموریت کلیدی برای معاونان فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار