مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) آذربایجان غربی در گفت و گو با پانا:

اعضای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی موضوع امداد هستند

ارومیه(پانا) مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت های بالای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان در موضوع فرهنگ سازی امداد و خیری باید استفاده شود.

کد مطلب: ۸۰۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اعضای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی موضوع امداد هستند

سهندی در گفت و گو پانا به ظرفیت های خاص آموزش و پرورش در زمینه های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز سرآغاز همه امورات فرهنگی و موضوعات فرهنگ سازی، آموزش و پرورش است؛ ظرفیت های نهفته اما بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد که تشکیلات دانش آموزی یکی از آن ها می باشد.

وی افزود: سن متوسط خیرین در جامعه بالا رفته و موضوع جوان سازی خیرین از اهداف کمیته امداد در استان است، در این راستا از اعضای تشکیلات دانش آموزی به عنوان یاوران امداد در زمینه فرهنگ سازی استفاده خواهیم کرد.

سهندی در خصوص روند برگزاری برنامه های هفته نیکوکاری نیز گفت: امسال مشارکت محوری وددیدار چهره به چهره با مردم و مسئولین را هدف گزاری کرده ایم و به تدریج از پایگاه محوری خارج خواهیم شد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) آذربایجان غربی در خصوص جشن نیکوکاری در مدارس و آموزش و پرورش استان نیز گفت: سال گذشته مبلغ 440 میلیون تومان در جشن نیکوکاری در مدارس آذربایجان غربی جمع آوری شده بود، امسال در 3500 مدرسه استان جشن نیکوکاری برگزار و عواید آن به دانش آموزان نیازمندان تقدیم می شود.

سهندی گفت: موضوع کمک و امداد صرفاً مالی و کالایی نیست، امروز معلمین ، پزشکان و حتی مشاغل آزاد نیز به نوعی زکات شغل خود را با تدریس، ویزیت و ارائه خدمات رایگان به نیازمندان پرداخت می کنند.

وی افزود: بیش از 16 هزار دانش آموز و 1400 دانشجو در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند، 50 نفر از آنان در مقطع دکتری، 90 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کاردانی در حال تحصیل می باشند.

سهندی کاهش مسئولیت اجتماعی در قبال فقر را از دغدغه موجود جامعه در زمینه های فرهنگی دانست و گفت: همه مردم و مسئولین و مردم باید یاری رسان کمیته امداد در مقابله با فقر و کمک به نیازمندان باشد، مؤسسات خیریه نیز در این خصوص باید همگرایی و هماهنگی لازم را با کمیته امداد داشته باشند، امروز مردم اعتقاد و اعتماد بالایی به کمیته امداد و شفافیت عملکرد آن دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار