تمهیدات راه‌ و شهرسازی مازندران برای سفر‌های نوروزی

تهران (پانا) - مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مازندران با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو شورای حمل‌و نقل برای استقبال از مسافران نوروزی در بهار ۹۷ می‌گوید این استان در ایام تعطیلات نوروزی با حجم ترافیکی زیادی روبرو است که طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافرین نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات راه‌ و شهرسازی مازندران برای سفر‌های نوروزی

به گزارش وزارت راه‌و شهرسازی، عبداله بهادری، درباره تهمیدات و برنامه‌های راه‌و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل برای استقبال از مسافرین نوروزی در بهار ۹۷ آمادگی دارند که استان مازندران با مساحت ۲۴۰۹۱.۳ کیلومتر مربع (۱.۴۶ مساحت کل کشور) و راه اصلی و فرعی (۲.۸۴ درصد از کل کشور) از پرترافیک‌ترین راه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: استان مازندران به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی آسیا میانه و وجود بنادر حاشیه جنوبی، شمال غرب، شمال شرقی کشور و مسیر تهران- مشهد و برخورداری از تمام شقوق حمل و نقل به ویژه پتانسیل‌های گردشگری و مواهب طبیعی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی با حجم ترافیکی زیادی روبرو است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافرین نوروزی بیان کرد: این طرح که در ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد که در بخش حمل و نقل به اجرا در می‌آید.

وی هدف از اجرای طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافرین نوروزی را ارائه خدمات و سرویس دهی مناسب به هموطنان به ویژه شهروندان مازندرانی و افزایش ضریب ایمنی جابجایی با بکارگیری از تمام توان بخش حمل و نقل استان دانست.

بهادری درباره اقدامات انجام گرفته در این حوزه بیان کرد: برای ارتقای سطح ایمنی، برقراری تردد ایمن و روان در سطح محور‌های استان پروژه‌های راهسازی مختلفی آماده بهره‌برداری است.

وی درخصوص اقدامات ایمن‌سازی محور‌های استان مازندران برای ایام نوروز اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلو‌های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محور‌ها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه‌گیری، شست و شو و ترمیم علائم، جمع آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محور‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: باتوجه به ورود گردشگران و مسافران به استان و حجم بالای تردد و ترافیک در راه‌های مواصلاتی و دیگر بخش‌های حمل و نقل نیاز است تا اقدامات به هنگامی درخصوص ایمن‌سازی و آرام سازی ترافیک صورت گیرد که بر این اساس خانواده حمل و نقل استان با برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه افزایش و ارتقای ایمنی و راحتی و آسایش مسافران نوروزی در دستور کار دارند.

وی در خصوص پیش‌بینی تعداد مسافران نوروزی استان مازندران بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر داشتیم که پیش‌بینی می‌شود برای نوروز ۹۷ با افزایش ۱۰ درصدی مسافر روبرو باشیم.

وی افزود: امید است در سالی که در پیش رو داریم بتوانیم با عنایات خداوند شاهد بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی به مردم در امور حمل و نقلی باشیم و در شکوفایی و پیشبرد اهداف متعالی کشور در صنعت حمل و نقل سهم داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: در راستای ضرورت کار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات گسترده اطلاع رسانی و برنامه‌های فرهنگی توسط شورای حمل و نقل استان در دست انجام بوده که امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای اطلاع رسانی، آگاهی و فرهنگ سازی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار