ایران هواپیمای سوپر جت از روسیه می‌خرد

تهران (پانا) -  وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ایران و روسیه درباره تحویل هواپیمای روسی سوخو سوپر جت 100 (ssj- 100)  به ایران مذاکره کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۰۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ایران هواپیمای سوپر جت از روسیه می‌خرد

به گزارش تاس، الکساندر نواک با اشاره به نتایج جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: «ما درباره امکان خرید سوخو سوپر جت 100 از سوی شرکای ایرانی مذاکره کردیم و طرحی را برای عملیاتی کردن آن ارائه دادیم.»

وزیر انرژی روسیه همچنین افزود که دو طرف درباره واگذاری انواع مختلف وسایل حمل و نقل روسی به ایران گفت‌و‌گو کردند.

او ادامه داد که امروز دو طرف درباره واگذاری واگن‌های ریلی صحبت می‌کنند که تاکنون 1200 واگن به ایران واگذار شده و امیدوار هستند که در سال 2018 این رقم به 3 هزار واگن برسد.

به گزارش پانا، چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور مسعود کرباسیان ، وزیر امور اقتصاد و دارایی و روسای اتاق‌های بازرگانی ایران، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه ، ایگور شوالوف، معاون نخست وزیر و الکساندور نواک، وزیر انرژی روسیه در این کشور در حال برگزاری است.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی سفیر ایران در روسیه، در نشست‌های این کمیسیون توافق‌هایی در زمینه حمایت ایران و روسیه برای آزادی ترانزیت و سوآپ گندم و همچنین تخصیص مکانیزمی اعتباری برای خریداران این محصول در ایران انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار