مشاورجوان وزیر آموزش‌ و پرورش:طرح تقویت حس مسئولیت‌پذیری به مسئولان آموزش‌و پرورش ارائه شده است

بهارستان (پانا)- مشاورجوان وزیر آموزش و پرورش در نشستی با وزیر آموزش و پرورش پیگیر مطالبات و مشکلات مربوط به حوزه دانش آموزان شد.

کد مطلب: ۸۰۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاورجوان وزیر آموزش‌ و پرورش:طرح تقویت حس مسئولیت‌پذیری  به مسئولان آموزش‌و پرورش ارائه شده است

مهرشاد کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد : طی نشستی که با وزیر آموزش و پروزش و با حضور آقایان کاظمی معاون فرهنگی و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی و علیگو، قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور داشتم مطالبات و مشکلات مربوط به حوزه دانش‌آموزان را پیگیری کردم و طرح تقویت حس مسئولیت‌پذیری را ارائه دادم.

وی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم که نوجوانان در زمانی که دانش آموز هستند، مسئولیت کیفری و مدنی دارند بنابراین وظیفه آموزش و پرورش که زمینه‌ساز ورود دانش آموز به جامعه محسوب می‌‌شود این است که دانش‌آموزان با مسئولیت‌هایشان آشنا کند.
کوثری بیان کرد: مسئولیت‌های اخلاقی ، مسئولیت در اجتماع ، مسئولیت در قبال اموال و در قبال شخصیت اشخاص آموزش داده نشده است. اکنون برخی از دانش‌آموزان در حوزه مسئولیت فقط این را می‌دانند که باید مشق شبشان را بنویسند.

به گفته مشاورجوان وزیر آموزش و پرورش، به‌زودی گروهی از حقوقدان‌ها با نظارت آموزش وپرورش ، در چارچوب مقررات نظام آموزشی آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

کوثری یادآور شد که این طرح مصوب نشده ، اما فاز مطالعاتی آن انجام شده است تا در شهرستان‌های تهران به صورت پایلوت اجرا شود .

/خبرنگار: زهرا فتحعلی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار