معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

مهمترین راهبرد آموزش و پرورش برای پیشگری و کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه نشاط و شادابی در فضای مدرسه ، توسعه کمی و کیفی فعالیتهای پرورشی و فرهنگی و ورزشی در دل مدارس است

تهران (پانا) - همایش تجلیل از فعالان حوزه پرورشی و فرهنگی شهرستانهای استان تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل و اعضاء شورای معاونین اداره کل و مدیران ومعاونین پرورشی مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران در سالن همایشهای ولایت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین راهبرد آموزش و پرورش برای پیشگری و کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه نشاط و شادابی در فضای مدرسه ، توسعه کمی و کیفی فعالیتهای پرورشی و فرهنگی و ورزشی در دل مدارس است

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شهرستانهای با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر که برکات و اثرات فراوانی طی چهار دهه در آموزش و پرورش جاری کردند گفت: اگر به فلسفه‌ی بعثت پیامبر اکرم (ص) و فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی بپردازیم و همچنین نگاه فاخر و بلند رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به مسائل پرورشی و تربیتی را مرور کنیم، متوجه می‌شویم تنها راه برون رفت آموزش و پرورش از وضعیت کنونی همین حوزه پرورشی و تربیتی است.

کاظمی با اشاره به اینکه اولویت اول نظام و دغدغه اول مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: مهم ترین راهبرد کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسعه‌ی کمی و کیفی فعالیتهای پرورشی و فرهنگی است.

وی با توضیح اینکه بازنگری در رویکرد ها و برنامه های حوزه‌ی پرورشی و فرهنگی از کار های مهم ما است، اظهار داشت: برای اینکه ما بتوانیم این حوزه را به ریل اصلی خودش برگردانیم با چالش های متعددی روبه‌رو هستیم، که یکی از آن چالش ها نگاه حاکم آموزشی بر فرایند تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی، تمرکز و حرکت بر ریل ساحت علمی، محدود کردن فعالیت ها در برنامه‌ی درس ملی، عدم وجود فضای مناسب برای فعالیت های پرورشی و فرهنگی است.

کاظمی با اشاره به اینکه ما شعار هفته‌ی امور تربیتی و تربیت اسلامی را تعلیم و تربیت تمام ساحتی قرار داده‌ایم، افزود: امروزه تمام مشکلات و آسیب های جامعه‌ی ما ناشی از این است که زمانی که دانش آموز فارغ التحصیل میشود با انبوهی معلومات و اطلاعاتی که مورد استفاده‌ی آن قرار نمی‌گیرد، رو‌به‌رو می‌شود.

وی افزود: ما باید بار سنگین فعالیت های اجرایی معاونین پرورشی و فرهنگی را در مدارس کم کنیم، بخشنامه های فزاینده‌ای که هر روز روح و روان مربیان تربیتی را آزرده خاطر میکند کاهش بدهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه باید معلمان را به عنوان مهم ترین عناصر تربیتی در مدرسه به آنها سهم بدیم، ادامه داد: ما نمیتوانیم مسائل تربیتی را بدون مشارکت معلمان و دانش آموزان پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار