جوانان نباید دستمایه ابزار سیاسی و اقدامات شعاری قرار گیرند

کرج (پانا) - استاندار البرز در دیدار جمعی از اعضای فعال در مجمع جوانان استان برضرورت استفاده از ظرفیت این قشر تاکید کرد و گفت: جوانان نباید دستمایه ابزار سیاسی و اقدامات شعاری قرارگیرند؛ استفاده از ظرفیت جوانان میلی نیست و مسئولان استان موظف به بهره مندی آنها در تمامی بخش ها هستند.

کد مطلب: ۸۰۴۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جوانان نباید دستمایه ابزار سیاسی و اقدامات شعاری قرار گیرند

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی در دیدار جمعی از اعضای فعال مجمع جوانان در محل استانداری گفت: بارها تاکید کرده ام که نباید از نام جوانان در شعار استفاده کرد و بعنوان ابزار سیاسی و انتخاباتی از این قشر بهره برداری نمود، جوان فرصت است و باید جوانان را باور کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان فرصت های جامعه هستند؛ افزود: بنده به شخصه جوانان را باور دارم و باید این نگاه بین دیگر مسئولان استان نیز تسری یابد و از حضور جوانان در سطوح مختلف بهره مند شد.

نجفی در ادامه جوانان را موتور محرک و پیشرام در جامعه خواند و گفت: اگر باور استفاده از جوانان در امور مختلف در عمل محقق شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه جوانان فعال در سمن ها، تشکل های هدفدار، اندیشمند و مدرن در جهان هستند افزود: تلفیق اندیشه های نو با فعالیت های این قشر فرصتی استثنایی را برای جامعه فراهم می کند.

وی با تاکید بر هویت بخشی امور جوانان و ترویج گفتمان سازی نگاه آنها در جامعه گفت: همه ادارات کل موظف هستند که از موفق و سمن ها برای تصمیم گیری و تصمیم سازی بهره مند شوند.

نجفی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جوانان میلی نیست؛ مسئولان موظف به بهره مندی هستند.

وی با بیان اینکه باید دراستفاده از پتانسیل های جوانان باید بازنگری شود؛ افزود: بهره مندی از ظرفیت جوانان میلی نیست و همه موظف به اجرای آن هستند.

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ویژه ای در زمینه اشتغالزایی روستایی داریم؛ گفت: تعهد استان در بحث ایجاد شغل، ۳۳ هزار نفر بود با اینکه تا آخر شهریور ماه ۵۰۰ نفر شغل در استان ایجاد شده بود با تلاشی که انجام گرفت تا امروز این رقم از ۴۷ هزار فرصت شغلی گذر کرده است؛ البته البرز مهاجرپذیر است و این روند موجب نرخ سیال آمارشغل ایجاد شده خواهد بود.

استاندار البرز در بخش دیگری با بیان اینکه مطالبات امروز جامعه با سه دهه قبل فرق کرده است؛ افزود: هرمسئله را باید در جای خود مورد پردازش قرار داد.

وی گفت: شرایط جامعه و نوع مطالبات بخش هایی از آن نسبت به گذشته متفاوت است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بخشنامه کرد تا ادارات کل در بخش های مختلف دستگاه ها از ظرفیت جوانان فعال در سمن ها استفاده کنند و افزود: ظرفیت سمن ها برای کمک به حل مسائل مختلف ارزشمند است.

نجفی همچنین با تاکید بر بهره مندی از شتاب دهنده ها و مراکز رشد و چندین سفر اخیر معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری به البرز به همین منظور گفت: استان البرز آینده مناسبی در حوزه استارت آپ ها دارد و بخشی از اشتغال پایدار نیز باید در این بخش بنا نهاده شود.
استاندار البرز در رابطه با اقدامات محیط زیستی نیز بیان کرد: در بخش تکمیل آزاد راه چرمشهر به آبیک و بزرگراه های شمالی و همت، بهبود محیط زیست، بهسازی اتوبوس ها و کامیون ها و.. اقدامات موثری انجام شده و بخشی نیز در حال تکمیل است و اضافه کرد: طرح قطار شهری نیز بعد از مدت ها وقفه دوباره فعال شده است.

نجفی تاکید کرد: بین اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد، باید شرایط مناسب اظهار نظر را برای جوانان و قشرهای مختلف فراهم کنیم و این شرایط در قالب سمن ها بهتر فراهم می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه عمده منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود؛ گفت: فرهنگسازی در شیوه های استفاده از منابع آب باید در تمامی بخش ها دیده شود و اصلاحات لازم صورت گیرد که بخشی از تحقق آن نیز منوط به آگاهی سمن ها و ترویج آن در جامعه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار