مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی خبر داد:

تشکیل 40 گروه خودیار در طرح تامین مالی خرد

بیرجند (پانا) -مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون 40 گروه خودیار با 600 عضو در طرح تامین مالی خرد در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۰۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل 40 گروه خودیار در طرح تامین مالی خرد

علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: این طرح با هدف توانمند سازی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد، بهبود معیشت و ایجاد شغلهای خود گردان گروهی در مناطق کم برخوردار در حال اجراست.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد با مشارکت سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی، موسسه بین المللی توسعه خدمات مالی خرد و کلینیک های مددکاری در 18 استان کشور اجرا می شود افزود: جامعه هدف این طرح شامل نیازمندان، افراد آسیب پذیر و کم درآمد و بیشتر در مناطق روستایی و محروم است.

عرب نژاد گفت: سهم خراسان جنوبی از این برنامه، ایجاد 150 گروه خودیار در شهرستانهای درمیان، قائنات، زیرکوه و نهبندان است.


وی با بیان اینکه در استان اجرای این طرح از ابتدای دی شروع شده و هنوز گروهها در مرحله عضو گیری اند، افزود: اعضای هر گروه بین 15 تا 25 نفر است و هر فرد می تواند با حداقل 5 هزار تومان در این گروهها عضو شود که بعد از حدود 3 ماه از تشکیل آن، از صندوق داخلی به اعضا وام اعطا می شود و پس از یکسال با ارزیابی و بازدید کارشناس بانک کشاورزی و بررسی مستندات و دفاتر مالی، هر گروه 25 تا 30 میلیون تومان وام بدون ارائه هرگونه وثیقه یا ضامن دریافت می کند.


عرب نژاد گفت: وام به حساب گروه واریز می شود و توزیع آن بین اعضا برحسب تقاضا و نیاز توسط خود گروه صورت می گیرد.

گروه خودیار متشکل از افراد با هدف مشترک است که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی اعضا گرد هم می آیند و به عنوان یک واسطه گر مالی، پس اندازهای اعضا را برای تبدیل شدن آنها به صورت وام جمع آوری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار