معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

هوای سرد و برفی دلیل خوبی برای برگزار نکردن اردوهها نیست

تبریز(پانا) -معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: اینکه هوا سرد و برفی است دلیل خوبی برای برگزار نکردن اردوها نیست.دانش آموزان به این هوا و شرایط نیز نیاز دارند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای سرد و برفی دلیل خوبی برای برگزار نکردن اردوهها نیست

امروز صبح دومین دوره توانمند سازی روسای اردوگاههای دانش آموزی قطب ۲ کشور در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

طاهر علمی در این جلسه با اشاره به هفته امور تربیتی و نقش شهیدان رجایی و باهنر در ایجاد نهاد امور تربیتی گفت: این دو بزرگوار تشخیص دادند که تعلیم بدون تربیت معنوی، جامعه آرمانی جمهوری اسلامی را به بار نخواهد نشاند و با نخستین گامشان ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی رابه مدارس انتقال دادند.
وی گفت: تبریز به دلیل عناصر مدرن سازی در ایران لقب شهر اولینها را به خود اختصاص داده است چرا که اولین چاپخانه ، اولین کودکستان، اولین مدرسه کر و لالها، اولین خیابان دارای برق و ... در تبریز بوده است .تبریزی که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود:آذربایجان شرقی دارای ۳۴ منطقه آموزش و پرورش مستقل است و تبریز نیز دارای ۵ ناحیه آموزش و پرورش می باشد.در استان بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۴۶ هزار معلم شاغل و ۱۵ اردوگاه فرهنگی و تربیتی که ۷ تا فعال و ۸ تا نیمه فعال هستند، وجود داردکه ۸۲۰ هزار نفر روز در سال گذشته از اردوهای استان بازدید داشتیم.
این مقام مسئول افزود:برابر برنامه های توسعه آموزش و پرورش با توجه به نوع نگاه سند تحول بنیادین به تربیت ، اردوگاهها با محتوا، امکانات متناسب با نیازهای دانش آموزان را باید داشته باشد و به علل کمبود امکانات، نیروی انسانی ماهر و خدماتی و عدم پشتیبانی مالی این مهم اتفاق نمی افتد.
وی با اشاره به نقش اردوگاهها در فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان به عنوان بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنها گفت:
متاسفانه اکثر مدیران راحت طلب شده اند و به دنبال نیازهای دانش آموزان نیستند.اینکه هوا سرد و برفی است دلیل خوبی برای برگزار نکردن اردوها نیست.دانش آموزان به این هوا و شرایط نیز نیاز دارند.
علمی گفت: مدیران به علت حوادثی که پیش می آید از برگزاری اردوها می ترسند و وحشت دارند .در حالی که اردوگاهها مکانهای محصوری هستند که مشکل ایمنی ندارند.علاوه بر این دانش آموزان بیمه هستند .
وی خاطر نشان کرد: مجهزترین اردوگاهها باید برای دانش آموزان باشد ولی به علت نبود امکانات و عدم پشتیبانی مالی مهیا کردن امکانات لازم امکان پذیر نیست.
معاون فرهنگی و پرورشی استان افزود: ما می دانیم نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش نباید داشته باشیم و چنانچه برای آموزش و پرورش هزینه ای که می کنیم به تعبیر مقام معظم رهبری سرمایه ای است و برای رشد و تعالی آموزش و پرورش و دانش آموزان تاثیر می گذارد.
وی با اشاره به راههای مبارزه با فساد که تقویت مبانی دینی، استفاده صحیح از غرایز، الگو پذیری ، مسئولیت پذیری و ترویج معروفها و خوبیهاست، گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش زدودن انحرافات و ایجاد حس مسئولیت است که مسئولین اردوگاهها در ایجاد حس مسئولیت بیشترین وظیفه را برعهده دارند.آنها باید خودشان مهارت آموزش و علم لازم وهنر و ذوق آموزش را داشته باشند.
علمی گفت: مسئولان اردوگاهها نباید از مردمی مسئولیت گریز و بی تفاوت باشند زیرا که بیشترین ضربه به جامعه از سوی این دو گروه است.

در ادامه جلسه مشاور فرهنگی معاون پرورشی وزیر نیز افزود:معلم مرکز ثقل آموزش وپرورش بوده ونسخه پیچیده شده مسئولان درصورتی اثرگذاراست که معلمان بعنوان مجری به آن معتقد باشند.
بحری زاده افزود:"توسعه وتعمیق فرهنگ قرآنی،توسعه مهارتهای اخلاق محور،اجرای برنامه های نشاط آور" سه رویکرد اصلی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.
فریدونی رئیس اردوگاههای دانش آموزی قطب۲کشوری نیز گفت:اردوگاهها محل تربیت عملی دانش آموزان بوده و تعالی روحی وروانی دانش آموزان رسالت ماست.
شایان ذکر است این دوره به صورت دو روزه در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار