معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

اتمام عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه‌آهن رشت – قزوین تا پایان سال ۹۶

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  از  اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل کیلومتر ۵۵ راه‌آهن قزوین-رشت را خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اتمام عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه‌آهن رشت – قزوین تا پایان سال ۹۶

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان بازدید از این پروژه افزود: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم‌اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری به اتمام می‌رسد، افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد.

خادمی در پایان گفت: برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار