معاون ابتدایی آموزش و پرورش: از طریق داستان، دانش‌آموزان مهارت‌های خواندن، نوشتن و خلاقیت و پرورش پیدا می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر به رسمیت شناختن مهارت‌های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت و پرورش دانش‌آموزان از طریق داستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش: از طریق داستان، دانش‌آموزان مهارت‌های خواندن، نوشتن و خلاقیت و پرورش پیدا می‌کنند

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: پس از وقوع زلزله آبان در این شهرستان تداوم حیات کار تربیتی در آموزش و پرورش امری با ارزش و مهم است که با همت بلند فرهنگیان محقق شده است.

وی کودکان را سرمایه‌های ایران زمین دانست و گف۵ت: ما به آموزش و پرورش اعتقاد داریم که تک تک کودکان را صاحب کرامات ذاتی کرده است، در این میان انتظار داریم کودکان براساس دارایی های هوش و یا ثروت خانوادگی و... طبقه‌بندی نشوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش افزود: امسال پیک‌های نوروزی در دستورالعمل حذف کردیم به این دلیل که در تعمق و تثبیت یادگیری نقشی نداشتند بنابراین تصمیم گرفته شد از طریق جایگزینی طرح عید و داستان که شامل داستان نویسی، داستان گویی و داستان خوانی است کتاب را به دنیای کودکان برگردانیم.

وی بیان کرد: از طریق داستان، دانش‌آموزان مهارت های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت و پرورش پیدا می‌کنند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می‌شود.

رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب در ادامه گفت: در شهرستان سرپل ذهاب 17 هزار نفر دانش‌آموز در 788 کلاس آموزشی و 221 فضای آموزشی مشغول فعالیت‌های تربیتی و پرورشی بودند.

روح‌اله عباسیان افزود: در زلزله اخیر 59 مدرسه سرپل ذهاب بصورت کامل تخریب شد و مابقی از 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند و علاوه براز بین رفتن فضای آموزشی تجهیزات آموزشی هم از بین رفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در بعد زلزله در تاریخ 8 آذر تمامی مدارس شهرستان بازگشایی شدند و به نحوه شایسته ادامه فعالیت آموزشی را نیز بصورت تک شیفت، دو شیفت و سه شیفت از سر گرفتند.

وی گفت: در اثر زلزله اخیر79 نفر دانش آموز و 2 نفر از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان جان خود را ازدست دادند و یک هزار و 420 دانش آموز و 320 فرهنگی نیز مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار