در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: شورا نباید به دنبال گران کردن نرخ کرایه‌ها باشد

نرخ تاکسی‌ها نباید در همه جای شهر ثابت باشد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا نباید به دنبال گران کردن نرخ کرایه‌ها باشد، گفت نرخ تاکسی‌ها نباید در همه جای شهر ثابت باشد.

کد مطلب: ۸۰۳۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: شورا نباید به دنبال گران کردن نرخ کرایه‌ها باشد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا درباره نرخ گذاری کرایه‌های تاکسی در سطح شهر تهران گفت: ما به عنوان شورا نباید به دنبال گران کردن نرخ کرایه باشیم بلکه شهرداری باید بر اساس نظر کارشناسی قیمت‌ها را افزایش دهد. البته معتقدیم نرخ تاکسی‌ها نباید در همه جای شهر ثابت باشد و باید در شمال و جنوب شهر این نرخ‌ها متغیر باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز لایحه کرایه تاکسی و اتوبوس به شورا ارسال نشده است، گفت: هم اکنون نرخ‌های مصوب نیز در برخی مسیرها رعایت نمی‌شود که نشان می‌دهد نرخ گذاری کارشناسی نبوده و درست انجام نشده است، بنابراین باید به دنبال تعیین نرخ بر اساس سازوکار کارشناسی باشیم.

وی درخصوص عملکرد معاونت جدید حمل و نقل شهرداری تهران گفت: مدت زیادی از فعالیت این معاونت نمی‌گذرد و در این مدت موضوعاتی همچون طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و لایحه بودجه مطرح بوده است که تأخیر در لایحه دور از انتظار نبوده است.

علیخانی همچنین درباره دستاوردهای سفر خود به مالزی و الگویی که تهران می تواند از آن بگیرد، گفت: در کشور مالزی از همه مُدل‌های حمل‌ونقل استفاده شده است چرا که همه آن‌ها مکمل هم هستند و شبکه حمل و نقل را در این کشور تکمیل کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در حاشیه اجلاس «مدیریت شهری» که برای شرکت در آن به کشور مالزی رفتیم از شبکه حمل و نقل کوالالامپور به ویژه مرکز کنترل مترو، مونوریل و ال آر تی در این شهر بازدید کردیم و اطلاعات ما در این زمینه بیشتر شد. هزینه این بخش از حمل و نقل را بررسی کردیم و گزارشی از کلیات سفر آماده و ارائه خواهد شد.

وی افزود: حمل و نقل عمومی در کشور مالزی متعلق به بخش خصوصی است و توسط شهرداری اداره نمی‌شود بلکه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و از آن بهره‌برداری می‌کند و نرخ‌هایی که تعیین شده نیز توجیه اقتصادی دارد و در نهایت توانسته‌اند مشکلات ترافیکی خود را کاهش دهند.

علیخانی خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی در کشور مالزی به خوبی باهم همپوشانی شده است. موضوعی که ما نتوانستیم انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار