تحقق روحیه جستوجوگری و پرسشگری از رسالت های مهم آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه  مسابقات بازی های فکری موجب افزایش اعتماد به نفس و استعداد و ابتکار دانش آموز می شود گفت: شرکت کنندگان در این رقابت ها از خلاقیت برخوردارند و  به قدرت تحلیل خوبی در مسائل می رسند.

کد مطلب: ۸۰۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تحقق روحیه جستوجوگری و پرسشگری از رسالت های مهم آموزش و پرورش است

حمیدرضا آذری با در اولویت شمردن فرایند یادگیری دانش آموزان اظهار داشت: هر قدر ما تلاش کنیم علاقه دانش آموز به یادگیری افزایش می یابد و میتواند مسائل تئوری و کارهای عملی را بیشتر درک کند.

وی ادامه داد: اخیرا در پژوهشسرای دانش آموزی در جشنواره خوارزمی و این المپیاد که به همت سازمان دانش آموزی فارس برگزار می شود، شرایط خوبی برای سرگرمی مفید دانش آموزان در نظر گرفته شده که نسبت به سال های گذشته پیشرفت های خوبی داشته است.این مهم می تواند موجب تحقق اهداف و رسالت های آموزشی آموزشی و پرورش باشد

آذری با اشاره به هزینه های سنگین برای جای دادن این قبیل فعالیت ها در کلاس های درسی ابراز امیدواری کرد و گفت: این امر هنوز جای کار دارد تا این قبیل فعالیت ها در بدنه آموزش و پرورش و در کلاس های درسی ما قرار بگیرد، که امیدواریم در آینده ای نزدیک این امور محقق شود و رسالت های آموزشی و مهارتی آموزش و

در ادامه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: با نگاه درست و اهمیت دادن و حمایت کافی از دانش آموزان می توان با تشویق والدین، دانش آموزان را به سمت بازی های فکری سوق داد.

فرهاد اسماعیلی اظهار داشت: ما فعالیت های فکری را جزو برنامه های آموزشی برای دانش آموزان میدانیم که تلاش میکنیم این خلا آموزشی را رفع کنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات می تواند این خلا آموزشی را تا حدودی مرتفع کند و خلاقیت و روحیه جستوجوگری و پرسشگری دانش آموزان را که از رسالت های آموزش و پرورش است را فعال کنیم.

وی اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا جامعه دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات را افزایش دهیم، و این یکی از سیاست های آموزش و پرورش است که سازمان دانش آموزی این نقش را به خوبی ایفا کرده است و ما نیز آن را همراهی می کنیم.

این مقام آگاه با مهم شمردن افزایش بازی های فکری در میان دانش آموزان بیان کرد: اگر نگاه مثبت و دقیقی به این کار داشته باشیم این اتفاق به صورت خود به خودی در میان دانش آموزان فراگیر می شود و نیازی به وارد کردن آن به آموزش و پرورش نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با نخبه شمردن دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد افزود: اگر نگاهی درست به این امر داشته باشیم و به اندازه کافی به دانش آموزان اهمیت دهیم موجب سوق دادن دانش آموزان به سمت بازی های فکری و ورود این بازی ها به نظام درسی می شود.

دبیر اجرایی مسابقات با اشاره به طرح بازیخانه افزود: این فضا مکانی است شبیه کتابخانه که دانش آموزان در آن می توانند بازی های فکری را همانند کتاب به امانت بگیرند.

حسین یزدانی با اشاره به مورد فوق ادامه داد: در این مکان تعداد زیادی از انواع بازی قرار دارد که شاید برای بسیاری از خانواده ها تهیه این بازی ها میسر نباشد، که دانش آموزان علاقه مند می توانند با مراجعه به این مکان از این بازی ها استفاده کنند.

وی گفت: این فضا در شیراز و در کتابخانه دانش آموز اجرا شده و ما در تلاش برای فراگیر کردن آن هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این فضا را در چند نقطه از شهر شیراز برپا کنیم.

یزدانی در پایان جایگزینی این بازی ها را به جای فضای مجازی امری مهم شمرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با جایگزینی این بازی ها به جای فضای مجازی دانش آموزان را از آثار مخرب این فضا دور نگه داریم.

خبرنگار// پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار