معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:

دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه‌ها ساخته می‌شود

تهران (پانا) - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در حال ساخت است.

کد مطلب: ۸۰۲۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه‌ها ساخته می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، حسین عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در در آیین بهره‌برداری از ساختمان مهندسی دانشگاه کاشان اظهار کرد: یک میلیون و ۱۴۰ هزار متر مربع از این فضاها توسط دولت و ۹۶۰ هزار متر مربع نیز توسط خیرین ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان متراژ شامل ۴۷۰ پروژه می‌شود، افزود: ۵۲ درصد از این فضاها توسط دولت و از اعتبارهای عمومی و بقیه توسط خیرین و سایر منابع ساخته می‌شود. برای اتمام این طرح‌ها چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است تا طی دو الی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اعتبارات جاری اختصاص یافته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال جاری ۱۹ درصد رشد داشته است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، خاطرنشان کرد: هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای دانشگاه‌ها و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پژوهشگاه‌ها و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز برای پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

عسکریان ابیانه عنوان کرد: دانشگاه کاشان به لحاظ تعداد جذب خیرین و تنوع و متراژ فضاهای آموزشی و پژوهشی پیشتاز و رتبه نخست را در کشور دارد.

وی همچنین از اجرای طرح گوشه فاخر برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: این طرح از سوی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد و این سازمان به شکل متمرکز ردیف اعتباری را برای اجرای آن تخصیص داده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در اجرای این طرح تندیس مفاخر و مشاهیر علمی دانشگاه‌ها برای ارج نهادن و پاسداشت آنها در دانشگاه‌ها نصب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار