سید‌رضا اکرمی*

تفاوت‌های رفتاری احمدی‌نژاد

اعمال، گفتار و کردار آقای احمدی‌نژاد را باید روانشناسی و روانکاوی کرد، چرا که اظهارات و رفتارهای کنونی او هیچ تناسبی با اعمال گذشته‌اش ندارد.

کد مطلب: ۸۰۲۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

در اردیبهشت‌ماه دو انتخابات مهم برگزار شد اما ایشان می‌گوید انتخابات باید دوباره برگزار شود و شورای نگهبان را فاقد وجاهت می‌داند. اصلا مشخص نیست که حرف‌های او از چه جایگاهی است.

آیا از طرف خودش صحبت می‌کند یا به نمایندگی از جریان خاصی حرف می‌زند. آقای احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارد و یک کلمه از مواردی که در نامه اخیرش به رهبری عنوان کرده، سخن به میان نمی‌آورد و مذاکره‌ای در این باب نمی‌کند اما نامه‌هایی از این دست می‌نویسد. در مورد اعمال او شک وجود دارد. از این اعمال او باید روانشناسی شود که ببینیم اصلا اظهارات او چه مبنایی دارد و از چه موضعی سخن می‌گوید. رفتار‌های او نه تنها در سال ٨٨ بلکه در سال ٩٦ هم تناقضات فراوانی داشت. او ابتدا سخن از این گفت که در انتخابات داوطلب نمی‌شود اما چند روز بعد در سال ٩٦ کاندیدای انتخابات شد. این تضاد رفتاری در او وجود داشته است .

نقش او در حادثه ٨٨ باید مورد بحث قرار گیرد. تا به حال سه نظر مطرح شده است. برخی می‌گویند حوادث سال ٨٨ مربوط به خارج از کشور است؛ برخی می‌گویند قبل از انتخابات در کشور عده‌ای بنا داشتند این اتفاق بیفتد و عده‌ای دیگر می‌گویند بعد از شمارش آرا این حوادث پیش آمده است. احتمالش هست که احمدی‌نژاد در آن نقش داشته باشد اما اظهارات اخیر او به گونه دیگری است و بسیار متفاوت از رفتار او در سال‌های ٨٨ و ٩٢ است. تغییر در رفتار آقای احمدی‌نژاد وجود دارد .

منبع:اعتماد

* مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار