مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی:

تربیت مبنای سند تحول بنیادین

کرج (پانا) - در سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی حجه الاسلام والمسلمین بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع مربیان و تشکل های دانش آموزی البرز گفت: از ویژگیهای سند تحول این است که تربیت را مبنا قرار داده است.

کد مطلب: ۸۰۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت مبنای سند تحول بنیادین

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، در سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی حجه الاسلام والمسلمین بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی در جمع مربیان و تشکل های دانش آموزی ناحیه 3 کرج گفت: یکی از ویژگیهای سند تحول بنیادین این است که تربیت را مبنای کار خود قرار داده است.

وی افزود: از مطالبات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نیز ساحت های ششگانه تربیتی است که انواع تربیت را در نظر گرفته است.

تربیت های (اعتقادی، عبادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، فنی و حرفه ای، هنری و زیبا شناختی، و تربیت زیستی) انواع تربیت هایی است که با ذکر مثال هایی ملموس از آیات قران و روایات به بیان آنها پرداخته شد.

در ادامه وی افزود: یکی از عمده مشکلات تربیتی نسل موجود عدم گفتگو بین خانواده ها است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن کریم بارها به آن اشاره شده است( به طور مثال سوره لقمان )

حجه الاسلام والمسلمین بهشتی تصریح کرد: لزوم تشکیل کارگاه های گفت و گو برای دانش آموزان و خانواده های آنها در جلسات مشاوره های خانواده از نیازهای ضروری تربیتی مدارس امروز است که لازم است به جد فرهنگ گفت و گو را به خانواده ها و نوجونان و جوانان آموزش دهیم.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده ها و جوانان قران و سنت پیامبران را سرلوحه کارهای خود قرار دهند بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع خواهد گردید. قرآن کریم با بیان قصص مختلف سعی در آموزش تربیتی انسانها در امور مختلف دارد. نحوه بر خورد لقمان با فرزندش، نحوه مواجهه حضرت موسی با شعیب و دخترانش ، گفتگوی حضرت علی (ع) با امام حسن (ع) در دوران کودکی با همبازیان خود، ستایش خداوند از حضرت اسماعیل در سفارش به نماز و زکات، زندگانی رسول اکرم (ص) از کودکی تا آخر عمر مبارک ایشان و صدها مثال دیگر نمونه ها و الگوهای زیبایی هستند که با تبیین آنها می توانیم فرزندان این سرزمین را با الگوهای الهی آشنا کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید بدانند که رسول اکرم (ص) ورزشکار نیز بودند، بهترین لباس خود را می پوشیدند، با اخلاق حسنه صحبت می کرد. حضرت علی (ع) با تمام عظمتش در کارهای منزل نیز کمک میکرد. فرهنگ و سنت ما به قدری غنی و پربار است که در تمام جوانب می توانیم الگوهای مناسبی رابرای کودکان و نوجوانان این سرزمین ارائه دهیم و این کار نیاز به وجود یک تشکیلات قوی و منسجم مانند امور تربیتی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار