معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی خبر داد:

ارسال فرشهای مددجویان برای فروش

بیرجند (پانا) -معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی گفت: 263 تخته فرش صادراتی دستباف هنرمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان جنوبی، برای فروش در سایر استانها و صادرات به خارج از کشور به تهران ارسال شد.

کد مطلب: ۸۰۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال فرشهای مددجویان برای فروش

سیدرضا حسینی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی گفت: این فرش ها به متراژ هزار و 136 مترمربع و ارزش 625 میلیون تومان است.


حسینی با بیان اینکه بخشی از فرش تولیدی استان در تهران به فروش می رسد، افزود: همچنین مقصد برخی فرشهای دستباف بانوان خراسان جنوبی، کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس است.


وی ریزه ماهی، گل فرنگ، بته جقه، نائین و افشان را از نقوش پروفروش فرش های تولیدی استان اعلام کرد و گفت: هزینه های حمل و نقل، باربری و فروش فرش توسط کمیته امداد انجام می شود.


حسینی افزود: داشتن شناسنامه، درست بافی و تولید فرش با سلیقه بازار جهانی از مهمترین ویژگی های فرش تولیدی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان است.


بافندگان خراسان جنوبی در 11 ماه گذشته هزار و 24 تخته فرش به متراژ 4 هزار و 190 مترمربع به ارزش یک میلیارد و 920 میلیون تومان فرش بافتند.


در خراسان جنوبی 3 هزار و 800 بافنده در 2 هزار و 516 کارگاه خانگی و 14 کارگاه تجمیعی زیرنظر کمیته امداد فرش می بافند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار