شهردار فردوس انتقاد کرد:

عدم تخصیص به موقع اعتبارات مدیریت بحران جهت ساخت استخر ذخیره آب و تقویت کانال مرکزی جمع آوری آب های سطحی در فردوس

فردوس (پانا)- شهردار فردوس عدم تخصیص به موقع اعتبارات مدیریت بحران جهت ساخت استخر ذخیره آب و تقویت کانال مرکزی جمع آوری آب های سطحی در فردوس انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۰۲۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
عدم تخصیص به موقع اعتبارات مدیریت بحران جهت ساخت استخر ذخیره آب و تقویت کانال مرکزی جمع آوری آب های سطحی در فردوس

حمید حلاج مقدم شهردار فردوس در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران صبح امروز گفت: شهرداری به عنوان مدیر بحران شهر با توجه به اخطاریه های صادر شدر شده، قبل از آغاز بارندگی دیروز تجهیزات و ماشین آلات سنگین و خودروهای امدادرسان را در قسمت های بالا و پایین شهر مستقر کرد و به موقع برای امداد رسانی و رفع آبگرفتگی معابر اقدام نمود.

حلاج مقدم همچنین در ادامه گفت: حضور به موقع در بحران های نه تنها مایه دلگرمی شهروندان است بلکه از بروز بحران های اجتماعی ناشی از خدمات رسانی ضعیف نیز جلوگیری می کند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه برخی از رودخانه های فصلی در اطراف شهر فردوس مسدود شده است و نیاز است تا بستر رودخانه های فصلی از وجود نخاله ها و مداخلات افراد برای باز بودن مسیر آب تخلیه شود.

شهردار فردوس همچنین گفت: متاسفانه در برخی از روستاها مانند باغستان و یا فتح آباد در حریم و بستر رودخانه ساخت وساز کردند که این مکانها با وجود سیلاب ها دچار مشکل جدی می شوند بنابراین لازم است تا جلوی این ساخت وسازهای غیر قانونی گرفته شود.

وی از تعویض کانال های جمع آوری آب در برخی از نقاط شهر خبرداد و گفت: خوشبختانه در خیابان های شهید بهشتی و بعثت و سایر نقاطی که این کانال ها تعویض شده اند عصر دیروز مشکل آبگرفتی وجود نداشت و به محض تخصیص بودجه نیز خیابان های شهدا , ربانی املشی و 17 شهریور به سمت خانکوک را جهت تعویض کانال ها در دستور کار قرارخواهیم داد.

حلاج مقدم از عدم تخصیص به موقع اعتبارات خصوصا اعتبارات مدیریت بحران انتقاد کرد وگفت: سال گذشته جهت تقویت کانال مرکزی جمع آوری آب های سطحی و احداث استخر ذخیره آب در قسمت پایین شهر مبلغ 350 میلیون تومان اعتبار مصوب شد که متاسفانه تخصیص نیافته است.

وی همچنین گفت: متاسفانه امسال نیز 500 میلیون تومان اعتبار در حوزه مدیریت بحران پیش بینی کرده ایم که آن هم امیدی به تخصیصش نیست.

شهردار فردوس از ذخیره سازی آب ها در بندهای خاکی توسط شهرداری خبرداد و گفت: درسال گذشته بندهای خاکی به میزان 20 هزار متر مکعب آبگیری شد که همگی آن نیز درآبیاری فضای سبز شهرستان استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار