افتتاحیه نمایشگاه جابر بن حیان در دبستان دخترانه هجرت قروه

قروه(پانا)_با حضور فرماندار قروه، نمایشگاه جابر بن حیان در دبستان دخترانه هجرت افتتاح و و دانش‌آموزان آثار و تحقیقات علمی و پژوهشی خود را در قالب این نمایشگاه عرضه کردند.

کد مطلب: ۸۰۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه نمایشگاه جابر بن حیان در دبستان دخترانه هجرت قروه

به گزارش خبرنگار پانا از قروه ،در راستای افزایش خلاقیت و ابتکارات و پرورش توانایی های گوناگون دانش آموزان، با حضور فرماندار، سرپرست آموزش و پرورش، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای شهر و تنی چند از مسئولین محلی عوامل اجرایی و دانش آموزان دبستان دخترانه هجرت مراسم افتتاحیه نمایشگاه جابر برگزار شد.

کولانی فرماندار شهرستان قروه در این مراسم ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و دانش آموزان دبستان هجرت به خاطر برگزاری این نمایشگاه، عملی کردن و به فعل درآوردن آموخته های دانش آموزان را خروجی زحمات فرهنگیان، دانش آموزان و والدین دانست و بر لزوم توسعه امور تحقیقاتی کردن فضای آموزشی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مدیران و معلمان ما حتما می دانند طرح جابر بن حیان طرحی علمی و هزینه بردار است و با درایتی که دارند حتما اجازه نخواهند داد دانش آموزان کم بضاعت از جریان درس و کسب دانش با اجرای این طرح به حاشیه رانده شوند و عدالت آموزشی را لحاظ خواهند کرد.

جعفر عبدالملکی سرپرست آموزش و پرورش قروه نیز ضمن عرض تبریک فرارسیدن هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، از نگاه فرماندار، مسئولین محلی و شهرستانی و والدین به طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش تقدیر کرد.

عبدالملکی حذف آزمون استعدادهای درخشان را یکی از راه های شناخت توانایی علمی و فکری دانش آموزان دانست و آن را طرحی مطمئن و علمی در این مسیر دانست.

محمد صدیق قادری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قروه نیز در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از توجه فرماندار و مسئولین شهرستان به امور آموزشی و پرورشی از متولیان برگزاری نمایشگاه تقدیر کرد.

وی گفت: جشنواره جابر بن حیان با هدف شناسایی و پرورش توانایی دانش آموزان در کنار طرح ملی شهاب برگزار می شود تا کنجکاوی دانش آموزان را نسبت به محیط اطراف زندگی خود برانگیزد و همکاری گروهی بین دانش آموزان را نهادینه کند.

قادری تصریح کرد: طرح جابر بن حیان به دنبال تعمیق یادگیری است و از انباشت اطلاعات در حافظه دانش آموزان جلوگیری می کند.

وی افزود: این طرح شادابی و پویایی را به فضای مدرسه و خانه می آورد و ضمن اینکه بچه ها را با کتاب و وسایل تحقیقاتی مرتبط با موضوع درگیر می کند از رقابتی کردن تحصیل جلوگیری می کند و در فاصله گرفتن فرزندانمان از محیط دنیای مجازی نقشی ویژه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار