قائم‌مقام شهردار تبریز تاکید کرد؛ضرورت تقویت محتوا و کیفیت برنامه‌های نوروزی «تبریز ۲۰۱۸»

تبریز (پانا)- قائم‌مقام شهردار تبریز با اشاره به تقارن نوروز ۹۷ با رویداد «تبریز ۲۰۱۸» گفت: برنامه‌های نوروزی، امسال باید با کیفیت و محتوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته اجرا شود.

کد مطلب: ۸۰۲۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام شهردار تبریز تاکید کرد؛ضرورت تقویت محتوا و کیفیت برنامه‌های نوروزی «تبریز ۲۰۱۸»

رسول موسایی در جلسه ستاد نوروزی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: اولین تصاویر و اولین رفتارها در موقع ورود به هر شهر، در ذهنیت مسافران و گردشگران، موثر است؛ از این رو، باید تلاش کنیم تا فضا را مهیای استقبال شایسته از مسافران نوروزی کنیم.

وی تاکید کرد: استقبال از مسافران نوروزی باید از شکل چادرزنی در ورودی‌های شهر تغییر کرده و در شان گردشگری تبریز باشد؛ در این خصوص، شهرداری‌های مناطق ۵، ۶ و ۷ نقش مهمی دارند و می‌توانند ورودی شهر را با پاکسازی و فضاسازی‌های شکیل، ارائه یک سری پذیرایی اولیه و توزیع بروشورهای گردشگری، مهیای میزبانی گردشگران کنند.

قائم‌مقام شهردار تبریز اضافه کرد: اتوبوس‌های تبریزگردی و تاکسی‌های «از من بپرس» از اقدامات موثر سال‌های اخیر شهرداری تبریز است که باید با ابتکار، تنوع و جذابیت بیشتری، مهیای ایام نوروز باشد.

وی با اشاره به بروشورها و سی‌دی‌هایی که توسط سازمان فرهنگی و هنری طراحی شده، افزود: رانندگان تاکسی و اتوبوس، به خصوص در مسیرهای گردشگرپذیر راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مرکزی، می‌توانند نقش تعیین‌کننده در معرفی مراکز گردشگری شهر داشته باشند.

موسایی غرفه‌های ویژه و مراکز عرضه سوغاتی را ظرفیت مناسبی برای معرفی مشاغل و صنایع دستی تبریز خواند که باید با جمع‌بندی سازمان میادین و هماهنگی مناطق، در ایام نوروز فعال باشد.

قائم‌مقام شهردار تبریز با اشاره به این‌که متاسفانه در سال‌های اخیر، آئین‌های چهارشنبه آخر سال از ریشه‌های سنتی خود فاصله گرفته است، افزود: به عنوان نهادی که دارای ظرفیت‌های فرهنگی و خدماتی است، باید سعی کنیم با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و ارائه آموزش‌ها‌ و فرهنگسازی‌های لازم، آئین‌های سنتی این مناسبت را حفظ، و از مخاطرات و آسیب‌های سال‌های اخیر، بکاهیم.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایش‌های محلی و تجمعات خانوادگی، می‌تواند جایگزین برخی رفتارهای خطرساز سال‌های اخیر باشد.

موسایی با اشابه به این‌که هزینه اضافی، الزاماً نمی‌تواند منجربه کیفیت برنامه‌ها باشد، اظهار داشت: می‌توان با صرف ابتکار و خلاقیت بیشتر، فضای شور و نشاط را همانند سبک زندگی سنتی قدیم، ایجاد کرد.

در جلسه ستاد نوروزی شهرداری تبریز، مدیران حوزه‌های مختلف اجرایی، گزارشی از برنامه‌های نوروزی خود ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار